۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85604848
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یادواره شهید رسانه گیلان در خبرگزاری ایرنا برگزار شد

رشت - ایرنا - یادواره شهید محمدرضا ثابت قدم یکی از هفت شهید رسانه گیلان همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس امروز دوشنبه در دفتر خبرگزاری ایرنا استان در رشت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه مرکزی رشت در این مراسم اظهار کرد: ویژگی بارز و برجسته شهدا ایثار و از خودگذشتگی آنان بود و رسانه ها نیز همینگونه هستند زیرا منافع شخصی خود را در نظر نمی گیرند و برای جریان سازی و تحقق منافع ملی تلاش و ایثار می کنند.

حجت الاسلام رجب اسماعیل پور افزود: البته اگر رسانه می خواهد در تراز انقلاب اسلامی حرکت کند باید جامعه را به سمت و سوی اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی سوق دهد که این امر نیاز به از خودگذشتگی دارد.

وی بیان کرد: ما در برهه کنونی بیش از پیش به افراد ایثارگر نیاز داریم تا فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل کنونی و آینده انتقال دهند زیرا نسل امروز دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده و باید ایثارگری و از خودگذشتگی های شهدا برای آنان بازگو شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد شکل گیری جریان مقاومت در کشورهای مختلف هستیم جریانی فراکشوری و فرامنطقه ای برگرفته از رشادتها و ایستادگی ایثارگران و شهدای دوران دفاع مقدس ماست.

وجود هفت شهید رسانه در گیلان

رییس بسیج رسانه گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: گیلان هفت شهید رسانه دارد که چهار شهید دوران دفاع مقدس، ۲ شهید مدافع حرم و یک شهید نیز از بانوان است.

سرهنگ مهدی پارسا افزود: برای دومین سال متوالی است که یادواره شهدای رسانه گیلان در دفاتر خبرگزاری ها و رسانه های استان برگزار می شود تا یادی از شهدای مظلوم با مشارکت خود آنان شود و طبق هماهنگی های انجام شده در هفته دفاع مقدس امسال نیز هر روز یکی از رسانه های استان میزبان برگزاری یادواره شهدای گرانقدر رسانه گیلان خواهند بود.

وی بیان کرد: به طور حتم با برپایی یادواره شهدا به خصوص شهدای رسانه در دفاتر خبرگزاری ها و رسانه ها، بیش از پیش در زمینه تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش خواهد شد.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی گیلان هم در این نشست با بیان اینکه نقطه اوج جهاد و اجر آن شهادت در راه خداست، افزود: ایمان، اخلاص و اعتقاد شهدا نه فقط در زبان بلکه در عمق وجودی شان نهادینه شده بود و از این روز خالصانه و بی ریا با ارزشترین و بزرگترین دارایی خود را در طبق اخلاص نهاده و برای اعتلای کلام الله، عزت و آزادگی و سربلندی مام میهن فدا کردند.

وی عنوان کرد: امروز بیش از هر زمان نیازمند تقویت این روحیه اخلاص و ایثارگری در جامعه هستیم و رسانه که نامش با آگاهی بخشی همراه و از ابزارهای هویت بخش و حفظ منافع ملی است باید در کنار سایر بخش ها در معرفی و ترویج این ارزش های ناب انسانی و دینی که در شهدا و دوران دفاع مقدس ما برجسته بود، به شیوه های نو و موثر گام بردارند بویژه که امروز قدرت رسانه در شکل دهی تعاملات بسیار برجسته است و کارکردهای سایر اجزا جامعه در سایه کارکردهای رسانه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، شهید محمدرضا ثابت قدم خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی متولد سال ۱۳۴۰ در شهرستان رشت به تاریخ یکم مرداد سال ۱۳۶۰ در زادگاهش به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.

در ادامه این مراسم که با حضور سرهنگ مهدی پارسا رییس و سایر مسئولان بسیج رسانه گیلان، رییس و خبرنگاران خبرگزاری ایرنا مرکز گیلان برگزار شد یاد این شهید گرانقدر رسانه گرامی داشته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha