انهدام باند فروش مواد در فضای مجازی و دستگیری ۴۲ قاچاقچی در تهران
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از کشف ۹۳۳ کیلو و ۶۵۰ گرم انواع مواد مخدر و روانگردان، دستگیری ۴۲ قاچاقچی و تعدادی خرده فروش موادمخدر در راستای طرح مقابله‌ای پلیس خبر داد و گفت: در طرح ۶ هزار و ۷۲ معتاد متجاهر نیز دستگیر و به کمپ ترک اعتیاد منتقل شدند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین باباپور روز دوشنبه اظهار کرد: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان جامعه و مبارزه همه جانبه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان، پلیس‌ مبارزه با مواد مخدر فاتب در شهریور ماه ۱۴۰۳ موفق به دستگیری ۴۲ قاچاقچی و چهار هزار و ۴۵ خرده فروش مواد مخدر در پایتخت شد.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی پایگاه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر و ماموران پر تلاش یگان امداد و کلانتری‌های تابعه پلیس پیشگیری فاتب در مدت یک ماه موفق به جمع آوری ۶ هزار و ۷۲ معتاد متجاهر شدند که پس از پالایش به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل شدند.

سرهنگ باباپور اضافه کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ به صورت شبانه روزی در حال رصد و مبارزه با سوداگران مرگ هستند و همچنین اجرای طرح آرامش در شهر با هدف برقراری نظم و امنیت پایدار به صورت مستمر در سطح شهر تهران اجرا می‌شود.

انهدام باند فروش مواد در فضای مجازی و دستگیری ۴۲ قاچاقچی در تهران

انهدام باند حرفه‌ای تبلیغ و فروش مواد روانگردان در فضای مجازی

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ همچنین از انهدام باند سه نفره که اقدام به تبلیغ و فروش مواد روانگردان در صفحات اینستاگرامی می‌کردند، خبر داد و افزود: با تلاش ماموران از مخفی گاه متهمین در غرب تهران ۵ کیلوگرم مواد روانگردان گل کشف شد.

سرهنگ باباپور ادامه داد: با انجام رصدهای شبانه روزی و پیگیری های صورت گرفته توسط اداره رصد فضای مجازی این پلیس مشخص شد یکی از سوداگران مرگ با تشکیل یک باند سه نفره در اینستاگرام اقدام به توزیع مواد روانگردان در بین جوانان و نوجوانان غرب پایتخت می‌کند.

وی اضافه کرد: به دنبال این موضوع ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از محلات غرب پایتخت شناسایی کنند.

وی گفت: پس از شناسایی مخفی گاه متهمین موضوع به مقام قضایی منعکس و دستور دستگیری وی صادر شد. در ادامه تیم‌های عملیاتی این پلیس ضمن هماهنگی قضایی پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت نامحسوس موفق شدند در اقدامی غافلگیرانه با رعایت موازین شرعی و قانونی به مخفیگاه آنان وارد و ضمن دستگیری متهمین در بازرسی از مخفیگاه آنان ۵ کیلوگرم مواد روانگردان گل کشف کنند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب تاکید کرد: متهمین به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس منتقل و پس از تکمیل پرونده به مقام قضایی ارجاع شد.

وی افزود: متاسفانه با توجه به اینکه مصرف گل و ماری جوانا و تبلغ گسترده آن در فضای مجازی به مصرف و اقبال آن بویژه در بین جوانان دامن زده؛ به شهروندان یادآوری می‌کنیم به دلیل توهم زایی و اعتیاد آوری، این نوع مواد روانگردان اثرات جبران ناپذیری را در روح و روان و جسم فرد مصرف کننده می‌گذارد به همین منظور به خانواده‌ها هشدار جدی می‌دهیم و از آنها درخواست می‌کنیم حتما درباره آثار و تبعات مخرب مصرف اینگونه مواد روانگردان با فرزندان خود صحبت کنند.

انهدام باند فروش مواد در فضای مجازی و دستگیری ۴۲ قاچاقچی در تهران

سرقت طلا توسط نظافتچی منزل

رییس پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری سارق منزل که در پوشش نظافتچی سرقت انجام داده بود خبر داد و ادامه داد: پیرو مراجعه یک نفر از شهروندان و گزارش وقوع سرقت، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ علی قاسم پور افزود: شاکلی اعلام کرد از طریق یکی از سایت‌های اینترنتی خانمی را به جهت نظافت منزل به او معرفی کردند که پس از اتمام کار و ترک منزل توسط نظافتچی، مالک متوجه به سرقت رفتن ۱۰ بسته پول نقد پانصد هزار ریالی، دو عدد نیم ست طلا، ۴ عدد انگشتر، یک گردنبند، دو جفت گوشواره و یک دستبند همگی به ارزش تقریبی ۵ میلیارد ریال می‌شود.

وی تاکید کرد: ماموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران با استعلام هویت این نظافتچی از شرکت مذکور و بازبینی دوربین‌های مداربسته منزل مالباخته، هویت سارق و محل مخفیگاه را شناسایی کردند، با هماهنگی مقام قضایی، ماموران به محل سکونت نظافتچی مراجعه کردند و بخش زیادی از طلاها و پول نقد سرقتی در داخل منزل وی کشف شد.

وی ادامه داد: بررسی و کشف جرایم احتمالی در دستور کار پلیس قرار گرفت و متهم به همراه پرونده به مقام قضایی معرفی شد.

سرهنگ قاسم پور به شهروندان توصیه کرد از نگهداری امول با ارزش در خانه و از ورود افراد ناشناس تحت عنوان نظافتچی به منزل خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha