۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85604980
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی برای بوشهر هشدار دریایی سطح نارنجی صادر کرد

بوشهر_ایرنا_ کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از بامداد چهارشنبه تا ظهر جمعه هفته جاری نسبت به وزش بادهای شدید شمال غربی و مواجی خلیج فارس هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

حسین مستانه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مدت یاد شده سرعت وزش بادهای شمال غربی گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا تا ۱۸۰ سانتیمتر و در فراساحل ۱۲۰ تا ۲۱۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در این راستا همچنین نسبت به احتمال نفوذ گرد و غبار فرا منطقه‌ای و خیزش گرد و خاک محلی در نوار ساحلی هشدار داده می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: محدوده تحت تاثیر این وضعیت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سواحل و فراساحل استان بوشهر و در روز جمعه سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان خواهد بود.

مستانه ادامه داد: در این راستا نسبت به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌ شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و همچنین خطر غرق‌ شناگران در مناطق تحت تاثیر هشدار داده می‌شود.

وی افزود: انتظار می رود از چهارشنبه تا جمعه برای اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تاثیر و ممنوعیت شنا تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی پیش بینی شود.

مستانه ادامه داد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا سه شنبه شب هفته جاری جوی آرام بر منطقه حاکم خواهد بود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی و در طول روز همراه با وزش ملایم باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه رقیق صبحگاهی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

ثبت دمای ۴۴ درجه سانتیگراد در برازجان بوشهر

هشدار هواشناسی بوشهر نسبت به افزایش سرعت وزش باد و مواجی خلیج فارس

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا ظهر در سواحل جنوبی ۱۲ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌‎شود.

مستانه اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در آب‌های استان بوشهر ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا ظهر در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است‌.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۴۰، مد اول ساعت ۱۲:۰۵، جزر ساعت ۱۶:۲۰و مد دوم ساعت ۲۳:۴۰ خواهد بود.

مستانه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته اهرم با ۴۵ و برازجان و خورموج با ۴۳ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha