جزئیات انفجار پیجرها در لبنان/ دولت‌های مجارستان و تایوان باید پاسخگو باشند

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، ابراهیم رضایی در توضیح نشست فوق العاده امروز دوشنبه - ۲ مهرماه - کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: این نشست به منظور بررسی ابعاد تروریستی انفجار پیجرها در لبنان با حضور ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستیار وزیرامورخارجه و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا و حضور سایر اعضای کمیسیون برگزار شد.
وی افزود: وزیر ارتباطات توضیحاتی درباره ابعاد عملیات تروریستی در لبنان و پیشگیری از حوادث مشابه در کشور ارائه داد و به این نکته اشاره کرد که این عملیات ترکیبی و حاصل آلودگی صنعتی بوده و پیجرها بیشتر در حوزه بهداشت و درمان کاربرد داشته است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: او در این موضوع به این نکته اشاره کرد که باید به سمت بومی سازی تجهیزات حرکت کنیم و این موضوع در دستور کار وزارتخانه است تا تجهیزات مخابراتی در راستای تولید داخل بومی سازی شده و قطعا تولیدات این حوزه مورد حمایت قرار خواهد گرفت تا موجبات صادرات آن را هم فراهم کنیم.

رضایی اضافه کرد: در ارتباط با اقلام وارداتی مخابراتی هم وزیر ارتباطات گفت که آزمایشگاه‌های تائید نمونه را متناسب با ماموریت‌ها داریم و تاکید داشت که باید سامانه رجیستری تقویت شود.

وی درباره توضیحات کارشناسان درباره عملیات تروریستی در لبنان گفت: نخست اینکه مسیر تامین این تجهیزات تحت اشراف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده و این عملیات توسط رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکایی‌ها صورت گرفته است و در پیجرها مواد منفجره را جاسازی کرده و از طریق سیگنال از راه دور آنها را منفجر کردند. همچنین علاوه بر آمریکا، دولت‌های مجارستان و تایوان نیز باید در این باره پاسخگو شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انحصار ساخت این تجهیزات در اختیار یک شرکت مجارستانی بوده و آنها در این ارتباطات باید پاسخگو باشند. ابعاد دیگر این حادثه نیز از طرف برادران ما در حزب الله لبنان در حال پیگیری و بررسی است.

رضایی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی کاملا آگاهانه و با اطلاع از اینکه هدف این عملیات، مردم عادی و غیرنظامیان هستند، این اقدام را انجام داده و آمریکایی‌ها هم از این اقدام حمایت کردند.

وی درباره گزارش مدیر کل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امورخارجه در این جلسه، اظهار کرد: او درباره وضعیت منطقه گزارشی ارائه و تاکید کرد که عملیات تروریستی اخیر در لبنان تاثیری بر حمایت حزب الله و مقاومت از غزه نخواهد داشت و حمایت آنها ادامه خواهد شد. اگر چه هدف رژیم صهیونیستی از این عملیات بازداشتن حزب‌الله از حمایت از فلسطین و غزه بود اما آنها به اهداف خودشان دست پیدا نخواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اظهارات اعضای این کمیسیون، تصریح کرد: اعضای کمیسیون از اینکه کار مشابهی در ایران هم انجام شود ابراز نگرانی کرده و بر جلوگیری و پیشگیری از حوادث مشابه آن تاکید کردند. همچنین اعضای کمیسیون از اینکه تکنولوژی در اختیار کشتار جمعی قرار گرفته و آنها با آلودگی صنعتی، پیجرها تبدیل به آلت قتاله و ابزاری برای کشتار مردم عادی شد، ابراز تاسف کردند.

رضایی با بیان اینکه اعضای کمیسیون بر مراقبت از مراکز حساس و حیاتی کشور تاکید کردند، گفت: اعضای کمیسیون از دستگاه دیپلماسی کشور خواستند برای محکومیت جنایت صهیونیست‌ها حداکثر تلاش و روشنگری را انجام دهند. همچنین بر اهمیت جنگ الکترونیک و آمادگی برای مقابله با جنگ الکترونیک دشمن و تقویت سازمان پدافند غیرعامل تاکید کردند.

وی با بیان اینکه در این جلسه به این موضوع تاکید شد که ماجرای پیجرها هیچ ارتباطی با موضوع شهادت شهید رئیسی و همرانش ندارد، خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به اتفاق بر لزوم آمادگی برای مقابله با توطئه‌های دشمن از جمله در زمینه تروریسم سایبری و الکترونیکی و مقابله با اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha