هشدار پلیس فتا در مورد سوءاستفاده کلاهبرداران از لوگوی برنامه شاد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس فتا پایتخت هشدار داد یکی از شگردهای مجرمان سایبری همزمان با بازگشایی مدارس ارسال پیام به دانش آموزان با سوءاستفاده از لوگوی برنامه شاد و معرفی خود به عنوان پشتیبان این اپلیکیشن با ترفند بروزرسانی آن است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز دوشنبه در گفت وگویی در مورد راهکار جلوگیری از این کلاهبرداری سایبری گفت: لازم است تا کاربران به هیچ عنوان رمزهای ورود به برنامه را در اختیار کسی قرار ندهید.

وی همچنین به دانش آموزان و خانواده آنها در ایام بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید توصیه کرد: به هویت‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی اطمینان نکرده و حتما قبل از واریز وجه و یا ارسال تصاویر خصوصی به دیگران از طریق تماس تلفنی هویت درخواست کننده را احراز کنند چرا که احتمال دسترسی غیرمجاز به هر شبکه اجتماعی وجود دارد.

هشدار پلیس فتا در مورد سوءاستفاده کلاهبرداران از لوگوی برنامه شاد

رییس پلیس فتا پایتخت عنوان کرد: فعال‌سازی فرآیند احراز هویت دو مرحله ای یک سپر امنیتی مضاعف در ارتقای امنیت و حفظ حریم خصوصی ما در استفاده از شبکه‌های اجتماعی است.

سرهنگ معظمی گودرزی یادآور شد: تاکنون پرونده‌ای در پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص هک و دسترسی غیرمجاز به شبکه‌های اجتماعی تشکیل نشده که احراز هویت ۲ مرحله‌ای آن فعال بوده باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha