زن بلوچ: تا روز پیروزی مچ‌بند سوزن‌دوزی پرچم غزه را باز نمی‌کنم/سفیر واقعی وحدت باشیم+فیلم

تهران- ایرنا- بانوی فعال فرهنگی از زاهدان گفت: مچ‌بند سوزن‌دوزی پرچم غزه را دختران بلوچ ایرانشهر با عشق می‌دوزند و تا روزی که غزه به پیروزی برسد، این پرچم زیبا روی دست ما خواهد بود. 

فرحناز کرد زابلی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از اندیشمندان اهل سنت در آغاز هفته وحدت گفت: بیانات ایشان تمام ملت ایران را دلگرم کرد. ایشان در صحبت‌های ارزشمند خود به ما فهماندند علاوه بر این که ایرانی هستید، یک مسلمان بوده و هر ایرانی و مسلمانی، عضو یک امت بزرگی به نام امت اسلامی است؛ چه شیعه و چه سنی باشید و چه در ایران یا عراق یا سوریه یا غزه باشید.

این فعال فرهنگی افزود: در هر جای دنیا یک امت واحدی به نام امت اسلامی هستیم. اگر این سخن را با تمام وجود درک کنیم و همه مسلمانان به فهم مشترکی در این زمینه برسند، هیچ کشور ابرقدرتی و هیچ دشمنی نمی‌تواند بین ما نفوذ کند. دشمن ما مشترک است؛ همان گونه که هدف ما نیز مشترک است و این دو هدف باید ما را متحد کند و به وحدت عملی برساند.

کرد زابلی اضافه کرد: من به عنوان یک زن بلوچ از استان سیستان و بلوچستان در کنفرانس وحدت اسلامی شرکت کردم تا به وظیفه درونی و قلبی خودم عمل کنم. امروز به عنوان یک زن مسلمان و عنصری از امت اسلامی در کنفرانس حضور دارم تا در خصوص مفاهیم ارزشمند اسلام صحبت کنم و به عنوان سفیر وحدت و سفیر مقاومت و حمایت از مردم غزه به استان خودم بروم و این تفکر را به صورت عمیق تر به دیگران بگویم.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب درباره غزه فرمودند که مساله بسیار مهمی است و مساله ای است که اگر امت اسلامی در خصوص ظلمی که به مردم غزه انجام می شود، عکس العلمی نشان ندهد، در روز قیامت مورد سوال واقع خواهد شد. لذا هر کس بر اساس شرایطی که دارد مسئول است. مثلا برخی می توانند به تبیین و روشنگری بپردازند، برخی می توانند تبلیغ کنند و بعضی هم با کمک های مالی خود از مردم فلسطین حمایت کنند.

این فعال فرهنگی افزود: من یک زن مسلمان هستم؛ زنی که نیمی از جامعه امت اسلامی را تشکیل می دهد و نیم دیگر امت اسلامی تربیت شده زنان هستند. همه ما می توانیم سفیران واقعی و عملی وحدت باشیم و در کنار آن وحدتی که داریم و جنبش مقاومتی که شکل گرفته، دنباله روی آن باشیم و از طرفی دین اسلام را به عنوان نور اسلام و مهربانی های اسلام را به جهان نشان دهیم و درباره ارزش های واقعی اسلام روشنگری و تبیین کنیم.

وی با نشان دادن یک اثر هنری که بر مچ خود بسته بود، اظهار داشت: دختران بلوچ ایرانشهر پرچم غزه را با دستان خود سوزن دوزی کردند و آنها با هر نخ و سوزنی که وارد پارچه می‌شد، اشک ریختند. این سوزن‌دوزی با عشق است و تا روزی که غزه به پیروزی برسد، این پرچم زیبای سوزن‌دوزی شده روی دست ما خواهد بود.

به گزارش ایرنا سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک با تاکید بر مساله فلسطین» با حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهوری و شخصیت های کشوری و لشکری و همچنین نخبگان و اندیشمندان کشورهای اسلامی پنجشنبه ۲۹ شهریور در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد. البته وبینارهای غیرحضوری این اجلاس از یکشنبه (۲۴ شهریور) آغاز شد و شنبه شب بیانیه پایانی این اجلاس منتشر شد.

در مجموع ۱۴۴ تن از علما و فرهیختگان خارجی از ۳۶ کشور در قالب ۹ وبینار و ۹۰ تن از علما و نخبگان فرهنگی در قالب ۶ وبینار سخنرانی کردند و امسال ۷۸ نفر از شخصیت های فرهیخته دینی و رسمیِ ۳۰ کشور که بیشتر آنان وزیر، مفتی، روسای سازمان های بین المللی یا در طراز معاونان این سه منصب هستند، در کنفرانس حضور پیدا کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha