۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85605066
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس دستگاه اطلاعاتی ارتش پاکستان تغییر کرد

۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱
کد خبر: 85605066
رئیس دستگاه اطلاعاتی ارتش پاکستان تغییر کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- ارتش پاکستان درحالی که یکی از روسای سابق این سازمان به اتهام همدستی با جناح اپوزیسیون و توطئه‌ علیه حاکمیت، تحت محاکمه نظامی قرار گرفته است، رئیس جدید دستگاه اطلاعاتی خود موسوم به (آی.اس.آی) را منصوب کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، سپهبد محمد عاصم ملک ژنرال سه ستاره ارتش به عنوان رئیس جدید (مدیرکل) سازمان اطلاعات ارتش (ISI) منصوب شد و تا آخر ماه جاری میلادی فعالیت رسمی خود را آغاز می کند.

ژنرال ندیم انجم رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی ارتش پاکستان از مهرماه سال ۱۴۰۰ به این مسئولیت منصوب شده بود. در زمان خدمت وی ژنرال (بازنشسته) فیض حمید رئیس دستگاه اطلاعاتی پاکستان در دوره حکومت عمران خان به اتهام همدستی با جناح اپوزیسیون علیه حاکمیت و رهبران ارتش، بازداشت و تحت محاکمه نظامی قرار دارد.

عمران خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان هرگونه ارتباط و یا بده بستان سیاسی با ژنرال فیض حمید را رد کرده و رئیس بعد از وی یعنی ژنرال ندیم انجم را به یاری دولت وقت برای سرکوب مخالفان و حتی توطئه با ترور خود متهم کرده است.

ارتش و دستگاه اطلاعاتی پاکستان بارها اتهامات عمران خان را رد و او را به تحریک‌ مردم علیه تشکیلات نظامی و تخریب وجه نیروهای مسلح متهم می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha