خبرگزاری مالزی: به شدت تحت تاثیر تجارب دیپلماتیک مدیرعامل جدید ایرنا هستیم

تهران- ایرنا- خبرگزاری برناما مالزی در نامه تبریک به «حسین جابری انصاری» مدیرعامل جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، عنوان کرد که به شدت تحت تاثیر تجارب دیپلماتیک سه دهه‌ای وی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، نور الافیده کمال الدین مدیر خبرگزاری رسمی مالزی در نامه‌ای به تاریخ امروز دوشنبه خطاب به جابری انصاری نوشت: از طرف برناما (Bernama: خبرگزاری ملی مالزی) انتصاب شما به عنوان مدیرعامل جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را از صمیم قلب تبریک می‌گویم.

کمال الدین در این نامه تاکید کرد: ما به شدت تحت تاثیر تجربه دیپلماتیک گسترده شما در طول سه دهه قرار گرفته‌ایم و معتقدیم سرمایه فوق العاده‌ای برای ایرنا خواهد بود. مشارکت‌های شما به‌عنوان نویسنده و مترجم چندین کتاب نیز، ارتباط عمیق شما را با نویسندگی به عنوان عنصر اساسی حرفه ما، برجسته می‌کند.

مدیر خبرگزاری رسمی مالزی در پیام تبریک خود به آثار ترجمه جابری انصاری از جمله «در خیمه قذافی»، «روایت گمشده» و «پیوسته بی قرار» و همچنین آثار تالیفی وی از جمله «ترنج و زیتون» اشاره کرد که اثری پیرامون مساله فلسطین است.

کمال الدین در این نامه ابراز امیدواری کرد که تحت هدایت جابری انصاری همکاری‌ها به‌ویژه در ارتقای تبادل اخبار و محتوا در راستای منافع هر دو آژانس، تقویت شود.

وی همچنین از کمک‌های علی نادری مدیرعامل سابق ایرنا به این خبرگزاری و سازمان آژانس‌های خبری آسیا و اقیانوسیه (اوآنا OANA) قدردانی کرد.

حسین جابری انصاری، متولد ۱۳۴۸ است و کار خود را سه دهه پیش در میز فلسطین وزارت امور خارجه کشورمان آغاز کرد. مشاور معاونت عربی و آفریقایی، مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقا، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای، معاون عربی و آفریقایی، مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی و معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه از جمله مسئولیت‌های وی در این سال‌ها بوده است.

به تازگی کتاب «اخگر به گریبان» از او روانه بازار شده که ترجمه خاطرات منیر شفیق، اندیشمند و استراتژیست فلسطینی است.

پیش از این علی نادری مدیرعاملی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را بر عهده داشت. وی در دولت شهید رئیسی و در سال ۱۴۰۰ به این سمت منصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha