۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۲۲
کد خبر: 85605135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولین مورد ابتلا به سویه ۲۰۲۴ آبله میمون در هند ثبت شد

تهران- ایرنا- مقامات بهداشتی هند اعلام کردند اولین مورد از ابتلا به سویه ۲۰۲۴ آبله میمون در ایالت کرالا در جنوب هند ثبت شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای خبری روزنامه هندوستان تایمز، هند اولین مورد ابتلا به بیماری آبله میمونی را روز دوشنبه گزارش داد. این بیماری سویه ای است که توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان اورژانس بهداشت عمومی اعلام شده است.

منابع رسمی به پرس تراست ایندیا گفتند: هند روز دوشنبه اولین مورد از سویه آبله میمونی را گزارش کرده است. این همان سویه ای است که ماه گذشته سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرد.

این ویروس در فردی از ایالت کرالا شناسایی شده است.

این مرد ۳۸ ساله اهل منطقه مالاپورام که اخیراً از امارات متحده عربی بازگشته بود، شناسایی شده و بیمار در حال حاضر در وضعیت پایدار، تحت نظر قرارا دارد.

مورد قبلی آبله میمونی که در دهلی‌نو شناسایی شد، یک جوان ۲۶ ساله ساکن هاریانا بود که در اوایل ماه جاری آزمایش سویه قبلی که مربوط به غرب آفریقا است در او مثبت اعلام شد.

از زمان اعلام آبله میمونی به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین المللی در سال ۲۰۲۲ توسط سازمان جهانی بهداشت، نزدیک به ۳۰ مورد ابتلا در سویه‌های مختلف این بیماری در هند گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، آبله میمونی «Monkeypox» یک بیماری ویروسی کمیاب است با علائمی چون نشانه‌های آنفلوانزا خود را بروز می‌دهد. این بیماری بثورات پوستی ایجاد می‌کند و در صورت و بدن گسترش می‌یابد.

اکنون سازمان جهانی بهداشت برای دومین بار در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری «آبله میمونی» وضعیت اضطراری بهداشت عمومی بین‌المللی اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha