جشن عاطفه‌ها؛ مهرورزی برای ۵۰ هزار دانش آموز نیازمند هرمزگانی

بندرعباس - ایرنا - پویش جشن عاطفه‌ها امسال برای تامین نیازهای تحصیلی ۵۰ هزار دانش آموز نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد استان هرمزگان از ۲۲ شهریورماه امسال آغاز شده و تا نیمه مهرماه جاری ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان با اشاره به اینکه جشن نمادین عاطفه‌ها هشتم مهرماه در ۲۳ منطقه آموزشی سراسر استان و در بندرعباس در دبستان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (چهارراه مرادی) برگزار می‌شود، گفت: امسال تهیه ۵۰ هزار بسته‌ تحصیلی و نوشت افزار (لوازم التحریر) به ارزش ۵۰ میلیارد ریال برای ۵۰ هزار دانش آموز نیازمند در استان هدف‌گذاری شده است.

امسال تهیه ۵۰ هزار بسته‌ تحصیلی و نوشت افزار (لوازم التحریر) به ارزش ۵۰ میلیارد ریال برای ۵۰ هزار دانش آموز نیازمند در استان هدف‌گذاری شده است.حمید باسره روز دوشنبه در نشست خبری در خصوص برپایی جشن عاطفه‌ها اظهار کرد: ۴۷ هزار نفر از این دانش آموزان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد هستند که تاکنون برای نیمی از آن‌ها با کمک خیران و صنایع به‌ویژه شرکت نفت آفتاب، نوشت افزار تهیه و توزیع آن از امروز دوم مهرماه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار دانش آموز نیازمند هرمزگان نیز جدای از تحت پوششی‌های کمیته امداد در استان شناسایی شدند، بیان کرد: ۸۰ درصد از نیازهای تحصیلی این دانش‌آموزان برعهده آموزش و پرورش و ۲۰ درصد برعهده کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان یادآور شد: بیشتر دانش آموزان محروم و نیازمند هرمزگان مربوط به شرق استان در شهرهای جاسک، بشاگرد و رودان و در بندرعباس مرکز استان نیز در محلات تپه الله اکبر و آیت الله غفاری هستند.

باسره خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال از سوی مردم و خیران و صنایع به جشن عاطفه‌ها در آغاز سال تحصیلی کمک شد که پیش بینی می‌شود امسال به ۱۰۰ میلیارد ریال برسد؛ البته ۲ برابر هر میزان کمکی که در استان در جشن عاطفه‌ها جمع آوری شود را کمیته امداد متقبل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ دانش آموزی به خاطر نیازهای تحصیلی ازتحصیل جانمانده است، ادامه داد: هیچ دانش آموزی در هرمزگان نباید به واسطه فقر و تنگدستی از تحصیل بازبماند و کمیته امداد این آمادگی را دارد که با هماهنگی آموزش وپرورش هزینه تحصیل دانش آموزان نیازمند را فراهم کند.

باسره تعداد مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد را ۲۵۰ مرکز عنوان و ابراز کرد: دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به صورت حضوری هستند.

وی گفت: همچنین افراد خیر و نیکوکار می توانند کمک‌های نقدی خود به جشن عاطفه ها را به کد دستوری *۸۸۷۷*۰۷۶# و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۴۸ واریز کنند.

استان هرمزگان هم اکنون ۹۱ هزار خانوار برابر با ۲۴۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد و به آن‌ها خدمات ارائه می‌کند.

جشن عاطفه‌ها؛ مهروزی برای ۵۰ هزار دانش آموز نیازمند هرمزگانی

کمک به همنوع دانش آموزان نیازمند هرمزگانی در جشن عاطفه‌ها

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این نشست خبری گفت: جشن عاطفه‌ها امسال با هدف ترویج فرهنگ کمک به همنوعان با حضور ۴۳۳ هزار دانش آموز در سه هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی برگزار می‌شود.

محمد غیبی افزود: مراسم نمادین جشن عاطفه‌ها روز یکشنبه هشتم مهرماه ساعت هشت صبح در دبستان پسرانه علوم پزشکی بندرعباس با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمک به دانش آموزان نیازمند در طول سال تحصیلی ادامه دارد، گفت: تهیه کتاب‌های درسی، چادر نماز و سجاده برای جشن تکلیف دختران و برگزاری اردوهای دانش آموزی از جمله این کمک‌ها است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش هرمزگان یادآور شد: ۹ مدرسه با یک دانش آموز در استان داریم که آموزش و پرورش برای تحقق عدالت آموزشی در استان و به دلیل وضعیت سخت عبور برخی مناطق بیشتر در مناطق شرق استان ۹ مدرسه تک دانش آموزی ایجاد کرده که معلم برای یک دانش آموز به سر کلاس درس می‌رود.

در سال تحصیلی جدید بیش از ۴۳۳ هزار دانش آموز هرمزگانی در ۲۳ منطقه آموزشی راهی کلاس درس شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha