جراحی موفقیت آمیز کیست ۶ کیلوگرمی در بندرعباس

بندرعباس - ایرنا - رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان شریعتی بندرعباس گفت: عمل جراحی کیست ۶ کیلو و ۴۷۵ گرمی تخمدان بانوی هرمزگانی در این مرکز با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر مریم مرادی شهدادی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: بیمار خانمی ۳۵ ساله با سابقه ۲ بار عمل جراحی سزارین و یک عمل جراحی شکمی، دارای ۲ فرزند و سابقه ۲ بار سقط جنین بود که با شکایت اصلی درد شکم و تهوع و استفراع به مرکز زنان و زایمان شریعتی بندرعباس مراجعه و در بخش زنان بستری شد.

وی بیان کرد: بیمار از ۶ ماه قبل درد شکمی داشت و در بررسی سونوگرافی بیمار موید کیست تخمدانی بود؛ بنابراین به علت درد شدید شکمی و علائم همراه بیمار، کاندید عمل جراحی اورژانس شده و به اتاق عمل منتقل شد.

متخصص زنان و زایمان هرمزگان و پزشک معالج بیمار اظهار کرد: بعد از برش جراحی و ورود به حفره شکم کیست تخمدان ۲۵ سانتی در سمت راست مشاهده شد؛ تخمدان راست با توده ۲۵ سانتی متری، چهار دور چرخش داشت که ابتدا چرخش برطرف و کیست با وزن حدود هفت کیلوگرم (۶ کیلو و ۴۷۵ گرم) برداشته و به پاتولوژی ارسال شد.

دکتر مرادی با اشاره به اینکه شخص بیمار با حال عمومی خوب به ریکاوری و سپس بخش ویژه منتقل شد،تشریح کرد: با وجود جابه جایی ارگان‌های شکمی در اثر کیست تخمدانی با انجام عمل جراحی ماهرانه، بیمار بدون عارضه و آسیب دیدن اندام‌های داخلی و خونریزی و هماتوم درمان و با حال عمومی خوب پس از سه روز ترخیص شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha