ارتقای ایمنی گذرهای مدارس/ بهسازی ۵۳ چراغ چشمک‌زن شمال پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: بلوک عابر پیاده و محل‌های تردد عرضی مقابل ۲۰ مدرسه این منطقه به طول ۵۱۴ متر در طرح استقبال از مهر و به منظور ارتقای ضریب ایمنی دانش‌آموزان خط‌کشی شد.

به گزارش ایرنا، حسین اخگرپور روز دوشنبه اظهار کرد: با توجه به اهمیت ارتقای امنیت و تسهیل تردد دانش‌آموزان و آرام‌سازی معابر، پیشگیری از برخورد خودروهای عبوری با عابران پیاده به ویژه دانش‌آموزان ۱۷۷ بلوک عابر در محدوده معابر ۲۰ مدرسه اجرا شد.

وی افزود: عملیات خط‌کشی بلوک عابر پیاده مقابل مدارس جهاد، ابن‌سینا، فروغ تربیت، کرباسی، حضرت معصومه (س)، شهیدان علیمحمدی، شهریاری، دستغیب، چمران، اشرفی اصفهانی، مفتح، غفاری، نواب صفوی و پاسداران انقلاب اسلامی، ایساکو و مهر و فرهنگ انجام شده و در سایر معابر منتهی به مدارس ادامه دارد.

اخگرپور ادامه داد: به منظور اطلاع‌رسانی به خودروهای عبوری از مقابل مراکز آموزشی، ۳۰ مورد علائم افقی نوشتاری کف‌نویسی با عناوین «مدرسه، آهسته، احتیاط و سرعتکاه» اجر شده است. همچنین بازبینی و رفع نواقص ۱۰ عدد چراغ راهنمایی و رانندگی در برخی معابر این منطقه و اصلاح تابلو و تجهیزات عمودی ترافیکی از دیگر اقدامات استقبال از مهر معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه ۱۳ است.

ارتقای ایمنی گذرهای مدارس/ بهسازی ۵۳ چراغ چشمک‌زن شمال پایتخت

بهسازی ۵۳ چراغ چشمک‌زن شمال تهران

معاون حمل و نقل ترافیک منطقه ۲ تهران گفت: به منظور ارتقای ایمنی تردد ۵۳ چراغ چشمک‌زن سطح منطقه بهسازی و مرمت شد. چراغ‌های چشمک‌زن در راستای افزایش ایمنی و همچنین اطلاع‌رسانی و اعلام تغییر جهت در معابر بکار گرفته شده‌اند که همزمان با اقدامات ترافیکی در ایمن‌سازی معابر شهری، نوسازی و بهسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیز در دستور کار قرار گرفت.

محمدحسین کریمی با اشاره به نقش چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در روان‌سازی تردد و کاهش ترافیک اظهار کرد: پس از پایش و رصد میدانی انجام شده، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی معیوب شناسایی و ۵۳ چراغ چشمک‌زن نوسازی شد.

معاون شهردار منطقه۲ تهران در ادامه به ایمن‌سازی معابر منتهی به مدارس اشاره کرد و گفت: اصلاح و مرمت خط‌کشی‌های بلوک عابر پیاده در ورودی مدارس و محورهای منتهی به آنها از دیگر اقدامات ترافیکی است.

ارتقای ایمنی گذرهای مدارس/ بهسازی ۵۳ چراغ چشمک‌زن شمال پایتخت

بوستان بعثت منطقه ۱۹ نونوار شد

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ تهران گفت: بوستان بعثت واقع در ناحیه یک این منطقه با اجرای اقدامات در حوزه فضای سبز و با توجه به ضرورت رسیدگی به بوستان‌ها در راستای ارتقای نگهداشت و افزایش بهره‌مندی شهروندان از این فضاها، بازپیرایی و نونوار شد.

مهدی احمد مهرابی تصریح کرد: در همین راستا علاوه بر کندوکوب، رسیدگی و بازپیرایی فضای سبز این بوستان ۴۰۰ اصله درخت و درختچه پیروکانتا، یاس زرد، زبان گنجشک، رز و نشاء داودی کاشته شد. از آنجا که بوستان بعثت به دلیل مجاورت با فرهنگسرای مهر پذیرای آمار بالایی از شهروندان است به همین دلیل هر سال برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای احیا و زیباسازی در این محدوده پیش‌بینی می‌شود.

مهرابی ادامه داد: رنگ‌آمیزی نشان‌ها پارکی مانند سطل‌های زباله، نیمکت، آلاچیق، وسایل محل بازی کودکان، ست‌های ورزشی و تندرستیو اتاق نگهبانی انجام شده است. همچنین چندین مورد رفع خاموشی به منظور افزایش ایمنی و روشنایی انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha