صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خلیج فارس  

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی، از افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی اعلام کرد که از اوایل صبح چهارشنبه (چهارم مهرماه ۱۴۰۳) تا پیش از ظهر جمعه (ششم مهرماه) شاهد افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در خلیج فارس خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که سرعت وزش باد لحظه‌ای در این بازه زمانی به ۲۸ نات و بیشتر برسد و ارتفاع امواج در مناطق ساحلی به ۱.۸ متر و در مناطق دور از ساحل به ۲.۴ متر افزایش یابد. این وضعیت به ویژه در استان‌های خوزستان و بوشهر تاثیرگذار خواهد بود.

مخاطرات ناشی از این پدیده شامل خطر غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی است. همچنین ممکن است کشتی‌ها و شناورهای تجاری و ماهیگیری دچار خسارت شوند و فعالیت سکوهای نفتی نیز با اختلال مواجه شود.

سازمان هواشناسی به مردم و مسئولان توصیه کرده است که از شنا و فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی خودداری کنند و تردد شناورهای سبک را محدود کنند. همچنین لازم است که کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری به خشکی منتقل شوند و تمهیدات لازم برای فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی در نظر گرفته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha