شهدای سال‌های دفاع مقدس روشنگر مسیر امروز ما هستند

تهران- ایرنا- معاون صدای رسانه ملی در مراسم یادواره «پلاک ایثار» تاکید کرد: پرداختن به دفاع مقدس، صرفا یک مقطع تاریخ نیست، بلکه پاسخگویی به نیاز امروز و تقویت ارزش هاست و ما با این دید به این حوزه نگاه می کنیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت صدا، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادواره «پلاک ایثار» با محوریت خاطره گویی اهالی رادیو از سال های دفاع مقدس و با حضور علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی، جواد رمضان نژاد رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما، مدیران و برنامه سازان شبکه های رادیویی و هنرمندان در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

معاون صدای رسانه ملی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: یاد و خاطره شهدای سلامت، شهدای امنیت، شهدای مدافع حرم و عزیزانی که برای دفاع از این مرز و بوم بدون هیچ چشمداشتی از جان خود گذشتند، گرامی می داریم. شهیدان سالهای دفاع مقدس، چراغ راه ملت بزرگ ایران اسلامی هستند و روشنگر مسیر امروز ما هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما یادمان نرفته بیش از ۳۳ ملیت در جنگ هشت ساله اسیر داشتیم، چرا که یک جنگ همه جانبه علیه مردم شکل گرفته بود.

معاون صدا با بیان این که رمز موفقیت ما وحدت بود، افزود: خدا به حال ما نگاه کرد و مدد داد. عشقی که بین خدا و مردم ایجاد شد، وصف نشدنی بود و انشاالله پروردگار حق همه شهدا را به گردن ما حلال کند.

بخشی زاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری توضیح داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فرهنگ دفاع مقدس باید در دروس قرار گرفته و آموزش داده شود و باید از پایه و ابتدا و از کودکستان‌ها شروع شود. هفته دفاع مقدس فقط منعطف به گذشته نیست و رویکرد رو به جلو نیز داشت. باید با مدیریت و تدبیر مناسب برای پخش ناگفته ها و موضوعات بکر دفاع مقدس متناسب با هر شبکه برنامه ریزی شود. دفاع مقدس یک مقطع بسیار ارزشمند است که باید آن را پاس بداریم همچنین دفاع مقدس یک جریان مستمر در تاریخ انقلاب ایجاد کرده که برای هر روز ما مناسب است.

وی افزود: پرداختن به دفاع مقدس، صرفاً پرداختن به یک مقطع از تاریخ نیست بلکه پاسخگویی به نیاز امروز و تقویت ارزش‌هاست و ما با این دید به این حوزه نگاه می‌کنیم.

در ادامه بخشی زاده به خاطرات خزعلی از دفاع مقدس و جبهه تاکید کرد که فرزند کوچک اش قصد جبهه رفتن داشت و سرانجام با جلب رضایت به دفاع از این سرزمین و جبهه رفت و با افتخار شهید شد.

در این مراسم ضمن تجلیل از گزارشگران سال های دفاع مقدس رادیو از سوی معاون صدا، گزارشگران رادیو همچون عباس سنجری، مجید جیران پور، محمداسماعیل براری خاطرات شان را از سال های جنگ برای حاضران روایت کردند.

علی موسوی شاعر، اشعاری از دوران دفاع مقدس گفت. همچنین هنرمندان رادیویی در بخشی از این مراسم تئاتر رادیویی با موضوع دفاع مقدس و رسالت رسانه امروز اجرا کردند که با اقبال حاضران رو به رو شد. اجرای گروه سرود بشری توسط نوجوانان مسجد جامع باغ فیض از دیگر بخش های این ویژه برنامه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha