واردات ۴۲.۸ تن شمش طلا و ۵.۵ میلیون گوشی تلفن همراه در ۶ ماهه امسال

تهران- ایرنا- معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران اعلام‌کرد: واردات شمش طلای استاندارد در ۶ ماهه سال جاری به ۴۲.۸ تن رسید.

به گزارش ایرنا از گمرک جمهوری اسلامی ایران، «محمد رضوانی‌فر» ارزش این میزان شمش طلا در این مدت را ۲.۵ میلیارد دلار ذکر کرد.

وی گفت: در سال گذشته در همین مدت ۷.۳ تن شمش طلا به ارزش ۴۶۶ میلیون دلار وارد کشور شده بود.

به گفته رضوانی‌فر، در این مدت ۹۶.۸ درصد از وزن شمش طلای وارداتی در سال ۱۴۰۳ از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وارد و ترخیص شد.

معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: گمرکات باشماق، تبریز، مشهد، فرودگاه اصفهان، پیرانشهر و یزد از دیگر گمرکاتی بودند که در ۶ ماهه سال جاری شمش‌ طلا از این گمرکات وارد و ترخیص شده است.

هیات دولت در آذرماه سال ۱۴۰۱ مصوب کرد تا تسهیلاتی جهت واردات شمش طلا برقرار شود که پس از این مصوبه، واردات شمش طلا به کشور آغاز شد.

واردات ۵.۵ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در ۶ ماهه ۱۴۰۳

بر اساس اعلام گمرک، در ۶ ماهه سال جاری ۵ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۴۶ دستگاه گوشی تلفن همراه به شیوه تجاری و مسافری از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد؛ ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارداتی به کشور در ۲ رویه تجاری و مسافری یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون دلار بوده است.

واردات گوشی تلفن همراه به کشور در دو رویه تجاری و مسافری در ۶ ماهه امسال از لحاظ تعداد ۱۶ درصد و از حیث ارزش ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

این گزارش حاکیست، از مجموع گوشی تلفن‌همراه وارداتی به کشور در این مدت ۵ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۶۰ دستگاه به ارزش یک میلیارد و ۱۳۶ میلیون دلار به شیوه تجاری و ۱۶۶ هزار و ۴۸۶ دستگاه به ارزش ۸۹ میلیون و ۳۰۹ هزار دلار به شیوه مسافری وارد کشور شده است.

 در این مدت واردات گوشی تلفن همراه در رویه تجاری از لحاظ تعداد ۱۵ درصد و از حیث ارزش ۴ درصد کاهش و در رویه مسافری از لحاظ تعداد ۳۸ درصد و از حیث ارزش ۴۱ درصد کاهش داشته است.

آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل گوشی های تلفن همراه هوشمند و گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی است.


 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha