۲ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۰۳
کد خبرنگار: 1121
کد خبر: 85605361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفتمین یادواره شهدای منا برگزار شد

۲ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۰۳
کد خبر: 85605361
هفتمین یادواره شهدای منا برگزار شد

تهران - ایرنا - هفتمین مراسم ملی و سراسری بزرگداشت شهدای منا با عنوان «لاله‌های سفید»، همزمان با دوم مهر ماه سالگرد فاجعه منا و هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت برگزار شد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، هفتمین مراسم ملی و سراسری بزرگداشت شهدای منا با عنوان «لاله‌های سفید»، همزمان با دوم مهر ماه، سالگرد فاجعه منا و هفته دفاع مقدس بعداز ظهر دوشنبه با حضور مسئولان حوزه حج و زیارت و بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در این یادواره ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، مکه و منا از شهادت بعنوان خاستگاه صالحان یاد و تاکید کرد: صالحان بدنبال شهادت اند و سردار دلها شهید سلیمانی برای شهادت التماس می کرد و از فرزندان شهدا درخواست داشت که دعا کنند تا شهید شود.
وی با طرح این سوال که چرا صالحان بدنبال شهادت اند، به وقایع جنگ احد و دلاورمردی های حضرت علی(ع) در دفاع از جان رسول خدا(ص) اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) و پیامبر گرامی اسلام هردو در این غزوه مجروح شدند و امیرالمومنین ۷۰ زخم برداشت. حضرت علی(ع) درباره آزمایش شهادت فرمودند:« لَیْسَ هَذَا مِنْ مَوَاطِنِ الصَّبْرِ وَ لَکِنْ مِنْ مَوَاطِنِ الْبُشْرَی وَ الشُّکْرِ» یعنی شهادت از موارد صبر نیست بلکه از موارد بشارت و خشنودی است، برای همین بسیاری از بزرگان ما به دنبال شهادت بودند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی افزود: هرچند شهید شهید سلیمانی بدست منفورترین و انسان شر، ترامپ به شهادت رسید ولی شهادت سردار دلها بیشتر از سردار سلیمانی مفید و اثر بخش بود و دشمن را به هراس انداخت.

وی تصریح کرد: در دوران پیامبر شاهدیم که در مواقع مختلف رسول اکرم(ص) و حضرت علی(ع) دنبال شهادت بودند و پیامبر در پیشگاه خداوند عرضه می دارد که می خواهم در حالت توفندگی و مقابله با دشمن به شهادت برسم نه درحال برگشت.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به روایاتی در خصوص فایده و آثار شهادت اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) در پایان عهدنامه خود به مالک اشترمی نویسند: من از خداوند مسئلت دارم که عاقبت من و تو را به سعادت و شهادت ختم فرماید و هر دو نیز؛ مالک در مصر و حضرت علی در کوفه شهید شدند.

نواب افزود: شهادت آن قدرعزیزاست که امام سجاد(ع) دربیان شرایط شب عاشورا می فرمایند: قاسم بن الحسن در پاسخ به سوال عموی بزرگوارشان که سوال می کنند مرگ در نظر تو چگونه است، فرمود:شهادت در راه خدا در نظر من از عسل شیرین تر است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: ما پیرو مکتبی هستیم که چنین بزرگان، جوانان و رزمندگانی دارد.

وی به نقش های اجتماعی و فردی شهادت اشاره کرد و گفت: شهادت نقش بزرگ بیدارگری دارد و اگر امروز دور هم جمع شده ایم و از برنامه های دینی صحبت می کنیم از آثار شهادت است .

نواب با بیان اینکه اهداف سیاسی و اجتماعی با شهادت به نتیجه می‌رسند، اظهار داشت: عزت و شرف جامعه در گرو شهادت است و امام امت(ره) فرمود: ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی از انجام وظیفه و تقدیم جان در راه خدا بعنوان آثار فردی شهادت یاد کرد و گفت: مقام محمود مقام شهادت در راه خداست که انسان بواسطه آن به سعادت می رسد.

وی با اشاره به خاطرات خود از برخی شهدای منا درحج سال ۹۴ اظهار داشت: انسان حس می کرد که روحیه و حالات شهدای منا در شب عید قربان فرق کرده بود و پذیرش شهادت در وجودشان موج می زد.

همچنین مهندس سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی‌مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید دیگر سخنرانان این مراسم بودند و پس از خاطره گویی سردار محسن انصاری از خانواده‌ شهدای فاجعه منا، گروه سرود زینبیون و مجید اخشابی از خوانندگان کشورمان به اجرای چند قطعه در وصف شهدا پرداختند.

در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، آقایان سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و سردار انصاری از تعدادی از خانواده های شهدای منا و مکه تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha