گروه هفت: هیچ کشوری از تشدید تنش در خاورمیانه سود نمی‌برد

تهران- ایرنا- وزرای خارجه کشورهای هفت کشور صنعتی موسوم به «گروه ۷» درباره خطر کشیده شدن جنگ در تمام خاورمیانه هشدار دادند و گفتند که هیچ کشوری از تشدید تنش‌ها در منطقه سود نمی‌برد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزرای خارجه گروه هفت سه‌شنبه پس از پایان جلسه خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کردند: اقدام و اقدامات متقابل خطر افزایش خطرناک خشونت و کشیده شدن تمام منطقه خاورمیانه به یک درگیری وسیع منطقه‌ای با تبعات غیرقابل تصور را دارد.

آنها همچنین «خواستار توافق چرخه مخرب فعلی شده و تاکید کردند که هیچ کشوری از افزایش بیشتر تنش‌ها در خاورمیانه سود نمی‌برد.»

جنگ جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه دوازدهمین ماه خود را در حالی‌ سپری می‌کند که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس با میانجیگری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌ و خیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کردند اما تاکنون به علت کارشکنی تل آویو به نتیجه‌ای نرسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین دوشنبه در جدیدترین آمار اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۴۱ هزار و ۴۳۱ نفر و شمار مجروحان هم به ۹۵ هزار و ۸۱۸ نفر رسید.

در همین حال، رژیم صهیونیستی جنگ در منطقه را گسترش داده و حملات تروریستی وسیعی را علیه لبنان انجام داده است.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای اخیر با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی و حملات هوایی به مناطق مختلف لبنان دست‌کم صدها نفر را کشته و هزاران تن را زخمی کرد.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای اخیر با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی و حملات هوایی به مناطق مختلف لبنان دست‌کم صدها نفر را کشته و هزاران تن را زخمی کرد. این رژیم دوشنبه نیز با حمله به لبنان مرتکب یک جنایت بزرگ دیگر شد.

وزارت بهداشت لبنان دوشنبه شب از افزایش شمار شهدای حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور به ۴۹۲ تن خبر داد.

این حملات همچنین منجر به زخمی شدن یکهزار و ۶۴۵ نفر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha