۱۰هزار میلیارد ریال برای راه‌اندازی واحدهای مرغ تخمگذار سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری شد

زاهدان - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی برای راه اندازی ۶ واحد جدید پرورش مرغ تخمگذار در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا دهمرده شامگاه دوشنبه در نشست بررسی برنامه جهش تولید در بخش کشاورزی اظهار کرد: با هدف ارتقای ضریب خوداتکایی به تولید و تأمین تخم مرغ مورد نیاز بازار سیستان و بلوچستان این واحدها با میزان ظرفیت جوجه‌ریزی ۸۴۵ هزار قطعه و توان تولید ۱۵ هزار و ۲۱۰ تن تخم مرغ در یک دوره پرورش در حال راه اندازی است.
وی ادامه داد: هم اینک در سیستان و بلوچستان هفت واحد مرغداری تخمگذار وجود دارد که سه واحد آن با ظرفیت ۵۴۰ هزار قطعه فعال و مشغول تولید است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون حدود ۷۸۵ تن تخم مرغ در واحدهای صنعتی پرورش مرغ تخمگذار تولید شده است.
وی خاطر نشان کرد: نیاز تخم مرغ سیستان و بلوچستان حدود۳۸ هزار تن است و در حال حاضر ظرفیت تولید۱۲ هزار تن تخم در استان وجود دارد که با به بهره‌برداری رسیدن واحدهای در دست اجرا، ظرفیت تولید تخم مرغ به بیش از ۲۷ هزار تن افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha