توسعه زیرساخت‌های ارتباطی روستاهای دورافتاده، اولویت دولت چهاردهم

تهران - ایرنا - معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزارت ارتباطات خدمت به روستاییان و مردم ساکن در مناطق محروم را افتخار نظام جمهوری اسلامی توصیف و تاکید کرد: توسعه امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های ارتباطی در سراسر کشور و تسهیل دسترسی‌های مردم در این بخش به‌ویژه در مناطق محروم و روستاهای دور افتاده اولویت مهم این وزارتخانه در دولت چهاردهم است.

به گزارش ایرنا از وزارت ارتباطات، آیین تکریم و معارفه مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری (USO) با حضور غلامرضا امیدی معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزارت ارتباطات برگزار شد.

وی در این مراسم، خدمت به روستاییان و مردم ساکن در مناطق محروم را افتخار نظام جمهوری اسلامی توصیف و تأکید کرد که توسعه امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های ارتباطی در سراسر کشور و تسهیل دسترسی‌های مردم در این بخش به‌ویژه در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده اولویت مهم وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم است.

امیدی با اشاره به تأکید سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات بر اهتمام و تلاش تمامی ارکان وزارتخانه به تقویت و ارتقای سطح ارائه خدمات به مناطق روستایی اظهار داشت: انتخاب مسئول مرتبط با توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی از میان جوانان نخبه دانشگاهی در استان سیستان و بلوچستان نشانه توجه و اهتمام ویژه وزیر ارتباطات در این اولویت مهم است.

معاون وزیر ارتباطات با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات صورت گرفته در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاها خاطرنشان کرد: بیانات مقام رهبری در لزوم توجه ویژه به مناطق محروم و دورافتاده کشور باید در دستور کار مسئولان و مدیران وزارت ارتباطات قرار گیرد.

نیک محمد بلوچ زهی مشاور جدید وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری (USO) نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام شده در گذشته برای خدمت به مردم، توسعه ارتباطات روستایی را به‌عنوان یک موضوع کلیدی در وزارت ارتباطات برای ارائه خدمات به روستاییان و ماندگارشدن آنان در روستاها عنوان کرد.

وی، مهم‌ترین هدف این حوزه را بر اساس برنامه هفتم توسعه، دسترسی ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای بیست خانوار به شبکه ملی اطلاعات اعلام کرد و افزود: بر اساس ابلاغ وزیر ارتباطات به‌ غیر از ایجاد دسترسی، بهبود ارتباطات و ارتقای آن نیز در برنامه‌های این حوزه قرار دارد.

توسعه زیرساخت‌های ارتباطی روستاهای دورافتاده، اولویت دولت چهاردهم

بلوچ زهی، شفافیت در ابلاغ‌ها و هزینه‌ها را یکی دیگر از اولویت‌های این بخش عنوان کرد و گفت: سامانه سنجش و پایش آنلاین توسعه روستایی نیز در برنامه این حوزه قرار دارد تا بتوانیم به‌صورت لحظه‌ای از وضعیت ارتباطات در این حوزه مطلع باشیم.

مشاور وزیر ارتباطات در حوزه توسعه روستایی، ارائه خدمات مختلف در بستر ارتباطات به روستاها برای بهبود اقتصادی ساکنان این مناطق را یکی دیگر از برنامه‌های این حوزه اعلام و تأکید کرد: با ایجاد و توسعه دسترسی به ارتباطات پرسرعت تلاش می‌کنیم خدمات بانکداری، آموزش، سلامت، گردشگری و کشاورزی نیز در بستر ارتباطات به روستاییان ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha