تکمیل چهارخطه شهرکرد - شلمزار به ۶ هزارمیلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

شهرکرد – ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت احداث محور شهرکرد - شلمزار گفت: تکمیل چهارخطه شهرکرد - شلمزار به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

خدایار باقری هارونی روز سه‌شنبه در گفت و گو افزود: فارغ از اینکه علت تصادف‌ها چیست اما یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توان تصادف‌های شاخ به شاخ را در استان کاهش داد احداث چهارخطه و جدا کردن باندهای رفت و برگشت است.

وی اظهار داشت: چهارخطه شهرکرد – شلمزار(سراهی خوزستان – شلمزار) به طول ۲۸ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن از سال ۹۹ آغاز شده وتاکنون۲۰ کیلومتر آن به پایان رسیده و زیر بار ترافیک قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون برای احداث چهارخطه شهرکرد – شلمزار ۲ هزارمیلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۲ کیلومتر از مسیر روستای شمس‌آباد تا خراجی، یک نقطه روبروی کارخانه حجاب و روبروی شهر کیان باقی‌مانده که باید با رفع معارضان و تامین مالی به چهارخطه تبدیل شود.

باقری هارونی اضافه کرد: مهمترین مشکل محور ارتباطی شهرکرد – شلمزار تامین منابع مالی است که تلاش می‌شود از محل اعتبارات ملی تامین شود.

وی با اشاره به عبورهای عرضی که بیشتر مربوط به کشاورزان است گفت: احداث زیرگذر در منطقه بهرام‌آباد، طاقانک و شمس‌آباد از جمله الزاماتی است که برای کاهش مشکلات مردم ساکن در این مناطق برای عبورهای عرضی ضروری است.

به گفته باقری هارونی، در زمان حاضر مناقصه ۲ کیلومتر از محور شهرکرد به شلمزار(در مسیر خراجی) برای احداث سه پل بزرگ انجام شده است و همچنین پیمانکارآسفالت زیرگذر طاقانک را نیز در دست اجرا دارد.

وی یادآور شد: احداث ۲ زیرگذر برای شهر کیان، یک زیرگذر برای بهرام‌آباد، یک زیرگذر روبروی شمس‌آباد و همچنین یک زیرگذر در جاده قدیم نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص مطالبات پیمانکاران در پروژه چهارخطه شهرکرد - شلمزار گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال میزان مطالبات پیمانکاران این پروژه است که باید تامین شود.

باقری هارونی گفت: محور شهرکرد - شلمزار یکی از نقاط حادثه خیز چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که به عنوان یک اولویت در دستورکار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تبدیل یک محور ۲ خطه به چهارخطه میزان ترافیک را نسبت به نسبت قابل توجهی افزایش می‌دهد افزود: افزایش ترافیک خطر حوادث را دوچندان می‌کند.

باقری هارونی با بیان اینکه محور چهارخطه شهرکرد - شلمزار هنوز به پایان نرسیده است ادامه داد: وقتی در ادامه مسیر چهارخطه به دو خطه تبدیل می‌شود برخی از رانندگان برای عبور از ترافیک با همان سرعت ۱۰۰ کیلومتر از مسیر خارج می‌شوند که این مساله خطر وقوع تصادف شاخ به شاخ را به دنبال دارد.

وی یادآور شد: هرچند بخشی از عوامل تصادف‌ها مربوط به جاده است اما آمارها نشان می‌دهد ۷۰ درصد علت تامه این حوادث مربوط به عوامل انسانی است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری برضرورت نصب دوربین کنترل سرعت و اصلاح فرهنگ رانندگی در استان برای کاهش تصادف‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، محور چهارخطه شهرکرد به شلمزار از محورهای مهم و پرتردد چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که با بهره‌برداری از این محور علاوه‌بر تامین امنیت جاده‌ای یکی از زیرساخت‌های توسعه در این استان را فراهم می‌شود.

این محور جزو طرح‌های مهم و کلیدی استان به شمار می‌رود و چنانچه اعتبار مناسبی به آن اختصاص یابد و سریع‌تر بهره‌برداری شود به یکی از مهمترین مطالبات مردم منطقه پاسخ داده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha