پایان چهارمین دوره مسابقه بازیافت فلزات با معرفی گروه‌های برتر دانشجویی

تهران- ایرنا- چهارمین دوره مسابقات تولید و بازیافت فلزات با معرفی هفت گروه برتر دانشجویی در این رقابت‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی مواد و متالورژی این دانشگاه چهارمین دوره مسابقات تولید و بازیافت فلزات را با هدف ارتقای دانش و مهارت‌های دانشجویان در زمینه بازیافت و تولید فلزات برگزار کرد.

این رویداد رقابتی که با همکاری سازمان توسعه منابع انرژی (توان)، شرکت ایمینو و انجمن علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، میزبان ۴۸ نفر از دانشجویان رشته معدن و متالوژی درقالب ۱۶ گروه استارتاپی از سراسر کشور بود که طی مدت ۶ ماه در زمینه ارائه راهکارهای نوآورانه برای بازیافت فلزات با هم رقابت کردند.

افزون بر این، برگزاری دوره و کارگاه‌های آموزشی نرم‌افزار، ازجمله اچ اس سی شیمی/ HSC CHEMISTRY، تحلیل الگوی اکسپر ایکس‌آر.دی Xpert XRD از دیگر رویدادهای جانبی مسابقات تولید و بازیافت فلزات معدنی بوده است.

این مسابقات با یک مساله نشأت گرفته از چالش سازمان توسعه منابع انرژی (توان)، تحت عنوان بازیافت غبار فرآیند ذوب سرب برای تولید محصولات کاربردی با ارزش برای استخراج آنتیموان و قلع آغاز ‌شد.
اسکندر کشاورز علمداری ریاست رویداد، صادق فیروزی دبیر علمی، امیرحسین مرادزاده دبیر اجرایی و زهرا حجتی نایب دبیر این رویداد علمی بودند.


گروه‌های تقدیر شده
تیم اول: فاتحان فلز شریف از دانشگاه صنعتی شریف با اعطای ۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی به همراه ۳۰ میلیون تومان گرنت (پژوهانه) صددرصد تقدیر شد.
تیم دوم: لَیّاچ از دانشگاه تهران با اعطای ۴۰ میلیون تومان جایزه نقدی به همراه ۲۰ میلیون تومان پژوهانه صددرصد تجلیل شد.
تیم سوم: ادتا EDTA از دانشگاه صنعتی امیرکبیر با پرداخت ۳۵ میلیون تومان جایزه نقدی به همراه ۱۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی صددرصد تقدیر شد.
تیم چهارم: انتی مووآن Anti Move-On
تیم پنجم: فاتحان مواد
تیم ششم: استخراجی‌ها
تیم هفتم: اکسترکشن Extraction

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha