یونیفل: حملات ارتش اسرائیل به غیرنظامیان لبنان جنایت جنگی است

تهران - ایرنا - نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان (یونیفل) حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در لبنان را نقض کنوانسیون های بین المللی و جنایات جنگی دانست و خواستار پایان دادن به آن شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان (یونیفل)، در پی شدیدترین بمباران ارتش رژیم اسرائیل علیه شهروندان غیر نظامی در جنوب لبنان که از اکتبر گذشته آغاز شده است ، نسبت به تامین امنیت غیرنظامیان در جنوب لبنان عمیقا" ابراز نگرانی کرد.

یونیفل در بیانیه ای اشاره کرد که ژنرال « ارولدو لازارو» فرمانده کل نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان ، تماس هایی را با طرف های لبنانی و اسرائیلی انجام داد و بر ضرورت فروکش کردن فوری درگیری تاکید کرد.

این بیانیه اضافه کرد که هر گونه افزایش درگیری بیشتر در این وضعیت خطرناک می تواند عواقب گسترده و ویرانگری را نه تنها برای کسانی که در دو طرف خط آبی زندگی می کنند بلکه برای کل منطقه به همراه داشته باشد.

یونیفل با تاکید بر اینکه حمله به غیرنظامیان نه تنها نقض قوانین بین المللی است بلکه ممکن است به سطح جنایات جنگی ارتقاء یابد خواستار اولویت دادن به حفظ جان غیرنظامیان و اطمینان از اینکه آنها در معرض آسیب قرار نخواهند گرفت، شد.

این گروه نظامی وابسته به سازمان ملل بار دیگر بر ضرورت تعهد کامل به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که اکنون بیش از هر زمان دیگری برای رسیدگی به علل اصلی درگیری و تضمین ثبات پایدار اهمیت یافته است، تاکید کرد.

پیشتر نیز «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان دیروز (دوشنبه) در جلسه هفتگی کابینه این کشور حملات مداوم رژیم اسرائیل به لبنان را جنگ نسل کشی و یک نقشه مخرب با هدف تخریب روستاها، شهرهای لبنان و از بین بردن تمام فضاهای سبز دانسته بود.

ارتش رژیم صهیونیستی از صبح دیروز (دوشنبه) حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و همچنان ادامه دارد به طوری که بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت لبنان، تعداد شهدا به ۴۹۲ نفر و مجروحان به حدود ۱۶۴۵ نفر افزایش یافته است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان ۳۵ نفر از این شهدا کودک و ۵۸ نفر از آنها زن هستند.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و از همان ساعت اولیه صبح دیروز عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حملات امروز حزب‌الله منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا، تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha