صادرات گوشت مرغ از استان مرکزی ۱۰۰ درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۵۳۳ تن گوشت مرغ منجمد نیمه نخست امسال در قالب ۳۰ محموله به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

«محمد فتاحی» روز سه‌شنبه در گفت و گوبا ایرنا، افزود: همچنین ۴۵۲ تن محصولات لبنی در نیمه نخست امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته‌ است.

وی ادامه داد: ۱۳۴ هزار و ۴۷۰ قطعه آبزیان زینتی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب ۷ محموله به خارج از کشور صادر شد.

صادرات گوشت مرغ از استان مرکزی ۱۰۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: یک‌هزار و ۶۶۷ تن خوراک و مکمل آبزیان امسال از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

فتاحی گفت: ۴۷۸ تن تخم مرغ خوراکی نیز امسال در قالب ۱۹ محموله و ۴ هزار و ۱۷۸ کیلوگرم عسل با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

وی از صادرات ۴۹۸ هزار تن آلایش مرغی با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور خبرداد و گفت: صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ برابر افزایش داشته است.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.

این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استانهای قم و اصفهان محدود است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۶۲۲ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha