العربی الجدید: مقاومت عراق برای جنگ با اسرائیل در صورت حمله زمینی به لبنان توافق کرد

تهران - ایرنا - پایگاه خبری «العربی الجدید» امروز سه شنبه گزارش داد: گروه های مقاومت عراق موافقت کردند که در صورت هرگونه حمله زمینی احتمالی ارتش رژیم اسرائیل به جنوب لبنان، بصورت مستقیم برای حمایت از حزب الله لبنان وارد جنگ شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، گروه های مقاومت عراق در نشست دیروز (دوشنبه) با حضور فرماندهان و نمایندگان خود در بغداد برای بررسی وضعیت لبنان توافق کردند که از حزب الله لبنان برای مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل حمایت نظامی، تسلیحاتی و انسانی انجام دهند.

آنها همچنین توافق کردند که به حملات موشکی و پهپادی خود از داخل خاک عراق و سوریه به سمت اهدافی در سرزمین های اشغالی فلسطین با شدت بیشتری ادامه دهند.

گروه های مقاومت عراق با اشاره به وجود پایگاه های آمریکایی در عراق و سوریه هشدار دادند که با هر طرفی که از این رژیم اشغالگر حمایت کند، مقابله خواهند کرد.

یکی از اعضای برجسته مقاومت اسلامی عراق به العربی الجدید گفت: در این نشست بیش از دو ساعته در منزل یکی از فرماندهان گروههای مقاومت، فرماندهان و نمایندگان کتائب «حزب الله»، جنبش «النُجَباء»، جنبش «انصارالله الاوفیاء»، گروه «امام علی» (ع) و کتائب «سیدالشهدا» حضور داشتند.

به گفته این عضو مقاومت اسلامی عراق که العربی الجدید به نام وی اشاره ای نکرد، در نشست دیروز سه شنبه جنبش «عصائب اهل الحق» به رهبری «قیس خزعلی» حضور نداشت.

وی افزود: این نشست با توافق بر سر چند نکته به پایان رسید که مهمترین آنها ورود مستقیم به نبرد در کنار حزب الله و مقاومت لبنان علیه هرگونه تهاجم زمینی احتمالی توسط دشمن صهیونیستی بود.

این عضو مقاومت اسلامی عراق با اشاره بر اینکه حملات موشکی، پهپادی و توپخانه ای از محورهای نبرد خواهد بود، افزود: در این نشست بر ادامه عملیات از راه دور که با شلیک موشک و پهپاد از خاک عراق یا سوریه انجام می شود.

وی در این زمینه همچنین به وجود تماس بین رهبران حزب الله و فرماندهان گروه های مقاومت عراق جهت هماهنگی و تفاهم در مورد هرگونه تغییری که در ساعات آینده رخ دهد، اشاره کرد.

بنا به گزارش العربی الجدید، این توافق در اشاره ضمنی به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه، از گسترش دامنه رویارویی با کشورهایی سخن گفت که از رژیم صهیونیستی در تجاوز به لبنان حمایت می‌کنند.

از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیوینستی علیه مردم مظلوم غزه، گروههای «مقاومت اسلامی عراق» افزون بر حملات موشکی و پهپادی به اهداف صهیونیستی در داخل سرزمین های اشغالی، پایگاههای آمریکایی در سوریه و عراق را نیز در پاسخ به حمایت آشکار واشنگتن از جنایات رژیم اسرائیل در فلسطین و لبنان هدف قرار داده اند.

مقاومت عراق در چندین ماه گذشته بارها در حمایت از مردم غزه، مواضع صهیونیست‌ها در سرزمین های اشغالی را با پهپاد و موشک مورد هدف قرار داده‌اند.

دوشنبه شب نیز ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعیان عراق نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به لبنان همبستگی خود را با این کشور و حزب‌الله لبنان اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha