۳۶ درصد از تصادفات جاده ای آذربایجان شرقی منجر به واژگونی خودرو می‌شود

تبریز - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: ۳۶ درصد از کل تصادفات جاده ای این استان منجر به واژگونی خودرو می شود که دلایل مختلفی دارد.

به گزارش ایرنا، «اورجعلی علیزاده» روز سه شنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان، با بیان اینکه این موضوع نیاز به بررسی و انجام اقدامات پیشگیرانه دارد، افزود: در پنج ماه نخست امسال ۲۹۴ نفر در تصادفات جاده ای استان جان باخته‌اند که علت بیشتر تصادفات، عامل انسانی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه تصافات جاده ای هر سال هزینه های مادی و معنوی زیادی در جامعه بر جای می‌گذارد، گفت: رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های آذربایجان‌شرقی موجب کاهش تصادفات می‌شود.

«مرتضی موحدنیا» با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها در پیشگیری و کاهش تصادفات رسالت سنگینی بر عهده دارند، افزود: آمار سوانح جاده‌ای مبنایی برای تصمیم گیری و اقدام در راستای کاهش این سوانح است.

وی با بیان اینکه باید با بکارگیری راه ها و روش های مختلف میزان تصادفات جاده ای در استان را کاهش داد، اظهار کرد: فرهنگ سازی ترافیکی، نصب دوربین‌های ثبت تخلفات و هماهنگی های بین دستگاهی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آمار تصادفات جاده ای به شمار می رود.

«محمدباقر هنربر» فرماندار میانه نیز در این جلسه با بیان اینکه راه های ارتباطی این شهرستان از پرخطرترین راه های استان است، گفت: نصب دوربین، ایجاد ایستگاه آتش نشانی در آزادراه‌ها، ایجاد روشنایی لازم در راه‌ها، لایروبی بستر رودخانه‌ها، تکمیل پلیس راه سرچم -اردبیل و پوشش تلفن همراه از اقدامات لازم در جهت کاهش تصادفات جاده ای است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha