رشد ۲۱۵ درصدی صادرات از ۲ بندر نوشهر و فریدونکنار

ساری- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: صادرات کالا از ۲ بندر نوشهر و فریدونکنار در نیمه نخست ۱۱۳ هزار و ۴۲۲ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران، سعید کیاکجوری امروز -سه‌شنبه- اظهار کرد: نیمه نخست امسال ۹۹۱ هزار و ۲۲ تن عملیات تخلیه و بارگیری در ۲ بندر نوشهر و فریدونکنار انجام شد که رشد ۴۵ درصدی عملیات بندری در این بنادر استان را نشان می‌دهد.

وی افزود: عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در بخش تخلیه و بارگیری انواع کالا طی ۶ ماه گذشته در مقایسه با نیمه نخست سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصد رشد داشت که بیانگر رونق فعالیت‌های اقتصادی در این بندر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از رونق فعالیت‌های تجاری در بندر فریدونکنار نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: عملکرد بندر فریدونکنار از آغاز سال جاری تا کنون در بخش تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۳ درصد رشد داشت.

به گزارش ایرنا، محصولات کشاورزی، موادمعدنی، موادغذایی و لوازم‌خانگی از مهم‌ترین کالاهای صادراتی به کشورهای همسایه و غلات، کاغذ و مقوا، چوب و تخته از عمده‌ترین کالاهای وارداتی به این بنادر است.

بندر نوشهر که یکی از سه لکه منطقه آزاد تجاری-صنعتی مازندران به شمار می‌آید، با بیش از ۸۰ سال قدمت ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالاها و پذیرش کشتی‌های تجاری دارد.

بندر فریدونکنار نیز با حدود ۵۵ هکتار وسعت نخستین بندر خصوصی شمال کشور است که طی سال‌های اخیر گام‌هایی برای رونق فعالیت‌های تجاری در آن برداشته شده است.

اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر مستقر است و بندر فریدونکنار هم زیر مجموعه این اداره کل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha