۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85606075
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام مسوول: ساخت فرودگاه جدید در دستور کار نیست

بجنورد- ایرنا- مشاور مدیرعامل در امور اجرایی شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه ساخت فرودگاه نیازمند اعتبار زیاد است گفت: اکنون برنامه ای برای ایجاد فرودگاه در سطح کشور وجود ندارد و گسترش، توسعه و تجهیز فرودگاه‌های موجود در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین آجیلیان روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر فرودگاه شهدای بجنورد اظهار کرد: برنامه هفتم توسعه ساخت و ساز فرودگاه جدید در سطح کشور را متوقف کرده است.

وی تصریح کرد: هشت فرودگاه بین المللی ۲۴ ساعته پروازهای خارجی و داخلی دارند و ۲۴ فرودگاه بین المللی دیگر نیز دارای ناوگان زیاد و شرایط توسعه را دارند و مابقی فرودگاه ها درجه سه هستند.

مشاور مدیرعامل در امور اجرایی شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه ۲۰ ایرلاین در کشور برقراری پروازها را در ۵۶ فرودگاه کشور بر عهده دارند افزود: تنها ایرلاین های ایران ایر و آسمان دولتی و مابقی توسط بخش خصوص اداره می شود که برقراری پرواز باید برای آنان توجیه اقتصادی داشته باشد.

آمادگی پذیرش پروازها در فرودگاه بجنورد

وی تصریح کرد: زیرساخت های فرودگاه بجنورد آمادگی پذیرش پروازهای بیشتر را دارد و حتی بیشتر از یک پرواز در روز می تواند در این فرودگاه انجام شود.

آجیلیان افزود: این فرودگاه آمادگی برقراری پرواز های داخلی بیشتر و حتی خارجی را دارد که نیازمند توجه بیشتر از سوی ایر لاین ها است.

وی ادامه داد: بیشتر ایرلاین های سطح کشور توسط بخش خصوصی اداره می شوند و بخش اقتصادی را مد نظر دارند این استان باید شرایط را برای پذیرش از سوی ایرلاین ها را نیز فراهم کند.

وی بر خرید هواپیما برای این فرودگاه نیز تاکید کرد و گفت: این امر نیز می تواند موجب برقراری پرواز های منظم باشد.

مشاور مدیرعامل در امور اجرایی شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه فرودگاه شهدای بجنورد در تراز فرودگاه های منطقه ای است گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه هواپیماهای متوسط قادر به برقراری پرواز در این فرودگاه هستند که عملیات پرواز باید توسط خلبان نیز مورد تایید قرار گیرد.

وی گفت: همچنین فرودگاه بجنورد می تواند مسافران خود را با هواپیماهای کوچک به فرودگاه مشهد انتقال دهد و مابقی سفر از آن فرودگاه انجام شود که این روش در برخی از فرودگاه ها قابل انجام است.

آجیلیان در خصوص فرودگاه جاجرم دراستان خراسان شمالی نیز گفت: با توجه به اینکه ساخت و ساز فرودگاه جدید متوقف شده است ایجاد فرودگاه توجیه اقتصادی ندارد و همچنین این موضوع باید توسط متولیان مورد بررسی قرار گیرد.

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رییس جمهور شهید به استان اختصاص یافت که این میزان اعتباری برای تکمیل و بهبود زیر ساخت ها هزینه شد.

مهدی رشیدی افزود: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی از نظر حمل و نقل جاده ای و ریلی نسبت به کشور ضعیف است و حتی آزادراه و بزرگ راه مناسب ندارد باید به حمل و نقل هوایی این خطه توجه بیشتری شود.

وی خواستار برقراری پروازهای به روز در فرودگاه بجنورد شد و تصریح کرد: برقراری پروازهای بیشتر از مهمترین خواسته و مطالبات مردم است چرا که برای رفت و آمد به سایر استان ها متحمل هزینه های بیشتری خواهند شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین از زحمات محمدابراهیم قدمگاهی تقدیر و علی کاملی به عنوان مدیر فرودگاه بین المللی شهدای بجنورد معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha