شهید رحمتی شب قبل از شهادتش سرزده به دیدار چه کسی رفت؟

تبریز- ایرنا- مادر شهید «حسین اجاقی» گفت: شب قبل از وقوع سانحه بالگرد رئیس جمهور، شهید «مالک رحمتی» استاندار شهید آذربایجان شرقی به خانه ما آمده بود و موقع رفتن چند بار از من درخواست کرد که برای من نیز دعا کن تا شهید و مانند پسرت عاقبت به خیر شوم.

به گزارش ایرنا، رباب حدائق شریف در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان خاطره‌ای از شب قبل از سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور شهید و همراهان او اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۰ شب بود که صدای زنگ در خانه به صدا درآمد. در را که باز کردیم، دیدیم شهید مالک رحمتی به دیدارمان آمده است.

وی ادامه داد: او بدون محافظ و بدون اطلاع قبلی به دیدن ما آمده بود و از او پرسیدم چرا قبل از آمدن اطلاع نداده است که گفت یک لحظه به دلم افتاد به دیدن شما بیایم.

وی افزود: به شهید رحمتی گفتم غذایی که آماده کرده‌ام، مناسب مهمان نیست اما او گفت امشب آمده‌ام مادر و فرزندی با هم حرف بزنیم، هر غذایی که دارید همان را کنار هم بخوریم.

این مادر شهید گفت: سفره را پهن کردم و غذا را آوردم. ۲ بار از غذایی که پخته بودم کشید و گفت طعم غذایی را دارد که مادرم می‌پخت.

وی در حالی که اشک در چشمانش جمع شده بود، افزود: شهید مالک رحمتی آن شب چندین بار به من گفت از تو خواهش می‌کنم همان دعایی که در حق حسین ات کرده‌ای را در حق من نیز بکن. به او گفتم «من دیگر بیشتر از این تحمل ندارم و داغ حسینم هنوز برای من تازه است و نمی‌توانم داغ دیگری را تحمل کنم، ان شاء الله شما هم شهید می‌شوید اما به وقتش».

وی ادامه داد: بعد از جمع کردن سفره، متوجه شدم برای رفتن عجله دارد. از او خواستم شب را پیش ما بماند اما گفت «فردا جناب آقای رئیسی برای افتتاح سد قیزقلعه سی خداآفرین به تبریز می‌آید و باید برای استقبال از ایشان آماده باشیم. ان شاءالله دفعه بعد با خانواده به دیدنتان می‌آیم». موقع رفتن ۲ بار به سمت من برگشت و گفت یادت نرود مادر، آن دعایی که برای پسرت کردی، برای من هم بکن.

حدائق شریف اظهار کرد: حال و هوای آن شب به گونه‌ای بود که گویا با حسین داشتم صحبت می‌کردم. شهید رحمتی چند بار تاکید کرد که هر موقع کاری داشتی فقط به خودم بگو.

وی گفت: فردای آن روز نزدیک ۶ عصر بود که مهدی پسرم تماس گرفت و خبر سانحه بالگرد را داد. غم سنگینی با شنیدن این خبر همه وجودم را گرفت و تا نزدیک صبح آرام و قرار نداشتم و نمی‌توانستم بخوابم. اخبار را در فضای مجازی مرور می‌کردم تا شاید خبر خوبی از رئیس جمهور و همراهانش ببینم.

وی ادامه داد: نزدیک صبح بود که خبر شهادت همه سرنشینان بالگرد را شنیدم، انگار دوباره حسینم را از دست دادم.

مادر شهید اجاقی اظهار کرد: شهید رئیسی اولین کسی بود که پس از شهادت حسین با ما تماس گرفت و شهادت فرزندم را به ما تسلیت گفت. آیت الله آل هاشم نیز هنگام شهادت حسین در تهران بستری بود و از بیمارستان با ما تماس گرفت و به من قول داد بعد از دوران نقاهت برای دیدن ما خواهد آمد. شهید مالک رحمتی هم شب قبل از سانحه مهمان ما بود. از دست دادن همه این بزرگواران به یک باره قلب ما را سراسر از غم و غصه کرد.

وی ادامه داد: همه سرنشینان بالگرد به مقام رفیع شهادت نائل شدند اما این یک ضایعه بزرگ برای ملت ایران بود.

شهید حسین اجاقی از بسیجیان تبریز بود که شهریور سال ۱۴۰۱ برای مقابله با فتنه‌گران مقابل مصلای تبریز با ضربه چاقوی اغتشاشگران به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha