۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷
کد خبر: 85606125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مخازن هیدروکربن کارخانه دچار آتش‌سوزی در گرمسار تخلیه شد

سمنان - ایرنا - فرماندار گرمسار با تاکید بر تمهیدات لازم برای جلوگیری از آتش‌سوزی دوباره کارخانه گرمسار گفت: تخلیه مخازن هیدروکربن در کارخانه حادثه دیده انجام شد.

رضا خانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به احتمال وقوع آتش‌سوزی دوباره در کارخانه آریان اطلس تولیدی هیدروکربن و مشتقات نفتی افزود: با توجه به نشتی مخازن موجود برای ایمن سازی محیط تخلیه مخازن هیدروکربن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه میعانات موجود در بخشی از این مخازن در شهرک جاری شده است، ادامه داد: هماهنگی لودر و تجهیزات لازم برای خاک‌پاشی در مسیر جریان این میعانات نیز انجام شد تا از بروز آتش و جرقه بر اثر گرمای هوا در شهرک جلوگیری شود.

فرماندار گرمسار اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع تعدادی از نیروهای آتش‌نشان و نیروهای امدادی هلال احمر نیز تا پایان عملیات ایمن‌سازی و اطمینان از برقراری امنیت کامل در محل حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز ساعاتی پیش با بیان اینکه احتمال شعله‌کشیدن دوباره آتش‌ در کارخانه‌ میعانات نفتی در شهرک صنعتی فجر گرمسار وجود دارد، گفت: برای اطمینان بخشی به واحدهای تولیدی همجوار برای مهار آتش تمهیدات لازم اندیشیده شد و تعدادی از آتش‌نشانان در صحنه تا شب می‌مانند.

کمال طاهریان در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه مواد موجود در کارخانه‌ میعانات نفتی در شهرک صنعتی فجر گرمسار دارای اشتعال‌پذیری بالا است و احتمال دوباره حریق وجود دارد، بر همین اساس تیم‌های آتش‌نشانی از ۲ شهر و پایگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی فجر گرمسار تا پایان امشب در محل حادثه برای مهار آتش احتمالی حضور دارد.

گزارش کامل ایرنا سمنان درباره آنچه در آتش‌سوزی شهرک صنعتی گرمسار گذشت را بخواند.

به گزارش ایرنا، ۲ مصدوم این حادثه با سوختگی بالای ۹۰ درصد ابتدا به بیمارستان معتمدی گرمسار منتقل و سپس به بیمارستان شهید چمران تهران اعزام شدند.

گرمسار حدود ۵۱ درصد از صنایع استان سمنان را در سه شهرک صنعتی فجر، گرمسار و جنت‌آباد جای داده و بیشتر واحدهای شهرک صنعتی فجر در بخش تصفیه روغن و میعانات نفتی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha