مجوز خرید ۲ فروند هواپیما برای فرودگاه اراک صادر شد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: مجوز خرید ۲ فروند هواپیما برای فرودگاه اراک صادر شده که قرارداد خرید هم به زودی با یک شرکت معتبر امضا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در شورای برنامه‌ریزی استان مرکزی، افزود: سرمایه‌گذار این طرح آمادگی لازم را دارد و از بانک صادرات نیز منابع درحال تامین است و لازم است ادارات کل راه و شهرسازی و صمت استان، پارک لجستیک را پیگیری کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در سالها و ماه‌های اخیر، نرخ تورم استان مرکزی از نرخ میانگین کشوری بالاتر بود اما در شهریورماه امسال نرخ تورم استان، از میانگین کشوری کمتر شده و امید است این روند کاهشی ادامه داشته باشد زیرا وضعیت کشور، تورمی است و قدرت خرید مردم کم شده است.

استاندار مرکزی گفت: مسکن یکی از مهمترین نیازهای هر خانواده‌ها است و در اراک این نیاز با کمبود زمین مواجه است که با الحاق اراضی به شهرها، گام بلندی در کنترل قیمت مسکن برداشته می‌شود.

مخلص‌الائمه در ادامه به ملاقات با وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: دستور تعریض جاده ساوه - سلفچگان با مشارکت بخش خصوصی و احداث آزادراه راهجرد به اراک از سوی مقام عالی این وزارتخانه صادر شد.

استاندار مرکزی گفت: ساخت خط آهن سریع قم - اراک از محل قانون بودجه سال ۹۹ حذف شد و مشکلاتی ایجاد کرد که دیگر نمی‌توان پیگیری کرد و باید مدیران و مسئولان فعالانه وارد کار شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی درباره الحاق اراضی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان، افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر در ساوه متقاضی اقدام ملی مسکن هستند اما تامین آب برای این طرح مشکل عمده‌ای است که باید به صورت کلی و زیرساختی حل شود.

«علی اکبر اسدی» افزود: اکنون در اراک ۱۰ هزار نفر متقاضی مسکن اقدام ملی هستند که فرم (ج) آنان سبز است اما تامین زمین برای آنان ممکن نیست.

وی بیان کرد: چون تامین آب برای شهر آوه ممکن نیست به جای اضافه شدن ۲۶۷ هکتار به شهر ۱۰ هکتار افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: مذاکره با صنایع برجسته استان برای استفاده از پساب انجام شده و اتفاق خوبی در استان شکل گرفته است.

مدیرعامل عامل شرکت آبفا استان مرکزی هم گفت: لازم است از پساب در صنایع استفاده شود زیرا راه نجات از بحران کم آبی، مدیریت منابع آبی است.

«حشمت‌الله عباسی» افزود: مدیریت استفاده از پساب در استان مورد توجه جدی نبوده اما برای این مهم مذاکره با صنایع بزرگ پتروشیمی و پالایشگاهی انجام شده تا پساب در اختیار این ۲ صنعت بزرگ استان قرار گیرد و آب آشامیدنی برای مصرف در بخش خانگی در نظر گرفته شود.

وی درباره تامین آب در تفرش برای الحاق اراضی ۱۰۰ هکتاری در نهضت ملی مسکن گفت: با کاهش سرانه مصرف، امکان تامین آب فراهم است اما اگر بیشتر باشد تامین آن ممکن نیست.

در این نشست درباره الحاق اراضی تفرش، کمیجان، آشتیان، ساوه و آوه بحث و تبادل نظر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha