سه شرکت در قشم مجاز به فعال‌سازی سرویس مدارس هستند

قشم - ایرنا - شهردار قشم از ثبت نام سه شرکت در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی(سپند) خبر داد و گفت: این شرکت ها برای سال تحصیلی۱۴۰۴-۱۴۰۳ در سطح این شهر و حومه آن مجاز به فعال‌سازی سرویس مدارس هستند و والدین می توانند از طریق آنها سرویس مدرسه درخواست کنند.

میرداد میردادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: به استناد مفاد دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل و نقل دانش‌آموزان، شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر اساس قانون تکلیف دارند نسبت به ثبت نام و ساماندهی اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی فعالیت در سرویس مدارس در بازه زمانی تعریف شده در هر سال تحصیلی اقدام کنند که تاکنون سه شرکت با ۱۲ راننده (۱۱ زن و یک مرد) جهت انجام سرویس مدارس در شهر قشم و حومه ثبت نام و مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند.

وی با اعلام اسامی این سه شرکت به نام های «زحل گستران رازقی قشم»، «طلوع فرهنگ» و «دنیز ساحلی جزیره قشم» ادامه داد: اولیا و رانندگان متقاضی سرویس مدارس با مراجعه به سه شرکت حمل و نقل مجاز یادشده که دارای پروانه فعالیت از واحد حمل و نقل شهرداری و سازمان منطقه آزاد قشم هستند نسبت به تکمیل ثبت درخواست خود در سامانه سپند اقدام کنند.

شهردار قشم توضیح داد: همچنین رانندگان متقاضی می توانند به شرکت های مجاز فعال در شهر قشم مراجعه و پس از احراز صلاحیت های لازم و صدور مجوز فعالیت خود را آغاز کنند.

میردادی اضافه کرد: متقاضیان ثبت شرکت نیز می توانند برای دریافت راهنمایی و تسریع روند اخذ مجوزها به واحد حمل و نقل شهرداری، حمل و نقل سازمان منطقه آزاد قشم و آموزش و پرورش مراجعه کنند.

وی اعلام کرد: مجموعه اقدامات و تکالیف قانونی حوزه حمل و نقل دانش آموزی که به عهده شهرداری‌ها و آموزش و پرورش است، بر بستر سامانه سپند طراحی شده و عملکرد عوامل اجرایی طرح از این طریق همواره قابل پایش و رصد است به گونه‌ای که در هر مرحله امکان پیگیری و نظارت بر همه فعالیت‌های حمل‌ونقل دانش آموزی برای کاربران و عوامل مرتبط با طرح فراهم شده است.

شهردار قشم خاطرنشان کرد: بنابر مصوبات موجود هرگونه افزایش کرایه سرویس مدارس بیش از مصوبه ممنوع است.

وی تاکید کرد: دسترسی بهتر قشموندان به حمل و نقل عمومی اولویت مدیریت شهری در شروع سال تحصیلی جدید است و تدابیر لازم نیز اتخاذ و نظارت کامل خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۲ راننده آقا و ۱۹ راننده خانم در قالب ۲۱ دستگاه خودروی سواری شخصی مجوز جابجایی دانش‌آموزان مدارس قشم را در اختیار داشتند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha