۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85606217
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ مدرسه در گلستان گشایش یافت

۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲
کد خبر: 85606217
۳۵ مدرسه در گلستان گشایش یافت

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان در مراسم گشایش ۳۵ پروژه آموزشی با ۲۰۹ کلاس درس و مجموع اعتبار چهار هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال گفت: خیرین مدرسه‌ساز گلستان ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به مدرسه‌سازی کمک کردند.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز سه‌شنبه در آیین متمرکز افتتاح ۳۵ پروژه آموزشی در استان گلستان اظهار کرد: تعلیم و تربیت یک موضوع بسیار مهم است و برای آنکه آینده ایران اسلامی درخشان باشد باید به این بخش توجه ویژه داشته باشیم.

وی افزود: در دور اول سفر شهید رئیسی به گلستان ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال و در دور دوم ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل مدارس اعتبار تخصیص یافت.

استاندار گلستان با اشاره به افتتاح ۱۴۰ پروژه آموزشی در استان گلستان گفت: در دولت قبل، ۷۶۰ کلاس درس با ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در استان گلستان افتتاح شد.

زنگانه از اختصاص هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و توسعه وسایل کمک آموزشی مدارس گلستان خبر داد و گفت: آسفالت خیابان‌ها و ارتقای ایمنی فضای بازی و ورزشی مدارس گلستان به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا، ۲۳۲ هزار مترمربع محوطه‌سازی و ایزوگام با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

۳۵ مدرسه در گلستان گشایش یافت

استاندار گلستان از اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و بهسازی مدارس در قالب طرح شهیدعجمیان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی اردوگاه دانش‌آموزی آشوراده پس از چند سال بلاتکلیفی با دستور رییس جمهور شهید بار دیگر آغاز شد.

زنگانه با بیان اینکه استان گلستان پایلوت طرح نماد و پرورش اوان کودکی است، تصریح کرد: گلستان مبدع این طرح است و به‌عنوان پایلوت جامع استانی اقدام به اجرای این طرح کرده تا پس از ارائه، قابلیت ارائه در سایر نقاط کشور داشته است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت و آبادانی ایران مرهون توجه به مهدهای کودک و پیش دبستانی و سپس مدارس است، تاکید کرد: باید در سنین پایین به امر پرورش و آموزش دانش‌آموزان توجه شود و این مهم علاوه‌بر تعالیم دینی در علوم روز نیز به آن تاکید شده است.

استاندار گلستان، رتبه‌بندی معلمان را ضروری دانست و افزود: حقوق معلمان در راستای منزلت معلمان افزایش پیدا کرد که گام ارزشمند در تکریم مقام معلم است.

زنگانه با تاکید بر اینکه معیشت و منزلت معلمان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: برای پا گرفتن نظام تعلیم و تربیت و پرورش اوان کودکی باید حقوق و مزایای مربیان پیش دبستان و مهد کودک افزایش یابد.

وزیر آموزش و پرورش هم که مهمان وبیناری این مراسم بود گفت: استان گلستان توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی را در کنار رونق نظام تعلیم و تربیت در دستور کار خود قرار داده و اقدامات بابرنامه و موثر این استان در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی در کشور نظیر ندارد.

علیرضا کاظمی با بیان اینکه ظرفیت‌های خیرین در گلستان بی‌نظیر است، افزود: در این استان مجموعه‌ای از افکار، عقاید و مذاهب کنار هم و به بهترین شکل زندگی می‌کنند و مجموعه یکدست و متحدی را شکل دادند.

سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: با کمک خیرین استان گلستان در سال ۱۴۰۲، هر هفته یک مدرسه و در ۶ ماه اخیر نیز هر چهار روز یک مدرسه در استان گلستان تحویل دانش‌آموزان شد.

۳۵ مدرسه در گلستان گشایش یافت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان هم با اشاره به بهره‌مندی دانش‌آموزان گلستانی از ۲۵۰ کلاس درس جدید اظهار کرد: برای ساخت و بهره‌برداری از این تعداد کلاس درس، چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وحید فراهی با تاکید بر اینکه مدارس نوساز و جدید به امکانات روز تجهیز شدند، تصریح کرد: حتی بخشی از اعتبارات این اداره کل برای رفع کمبود تجهیزات مدارس قدیمی نیز هزینه می‌شود که هرساله به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.

وی از جمع‌آوری هفت پروژه آموزشی کانکسی الحاقی در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و یادآور شد: مدرسه‌سازی در استان گلستان تبدیل به نهضت شده و همه برای تحقق این مهم کنار ما هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha