۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 775
کد خبر: 85606282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عراق تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کرد

بغداد - ایرنا - رئیس جمهورعراق، تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه کشور لبنان را به شدت محکوم کرد و خواستار اتخاذ موضعی بین‌المللی برای توقف این جنایات شد.

به گزارش ایرنا ، دفتر ریاست جمهوری عراق روز سه شنبه با صدور بیانیه ای به نقل از عبداللطیف جمال رشید، اعلام کرد: ما به شدت تجاوزات علیه ملت لبنان را که به شهادت و زخمی شدن صدها شهروند انجامیده است را محکوم می‌کنیم و معتقدیم این مسأله پیامدهای خطرناکی برای تمامی منطقه درپی خواهد داشت.

عبداللطیف رشید با اشاره به ایستادگی عراق در کنار برادران فلسطینی و لبنانی خود بار دیگر بر موضع ثابت و قاطع کشورش در مخالفات با اقدامات تجاوزکارانه و ضرورت توقف هر چه سریعتر آن‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق، تصریح کرد که ما بار دیگر از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم به مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود در متوقف کردن جنگ علیه ملت برادر فلسطین چه در نوار غزه و چه دیگر سرزمین‌های فلسطینی عمل کند.

وی تصریح کرد: در بحبوحه این تحولات خطرناک، ما خواستار اتخاذ موضعی بین‌المللی برای توقف این اقدامات تجاوزکارانه هستیم چرا که بر این باوریم چنین اقداماتی منجر به سوق یافتن منطقه به سمت سناریوهای خطرناکی خواهد شد که در خدمت هیچکس نخواهد بود.

عبداللطیف رشید در ادامه بر ضرورت جلوگیری از تشدید تنش‌ها و گسترش دامنه جنگ به لبنان یا هر منطقه دیگر و همچنین ضرورت ارسال کمک‌های فوری برای زیان دیدگان در برابر اقدامات خصمانه تاکید کرد.

.در پی بیانیه دفتر آیت الله سیستانی در خصوص اعلام همدردی با مردم لبنان و درخواست انجام هرگونه تلاش ممکن برای توقف حملات وحشیانه پی در پی و حفاظت از ملت لبنان و تامین نیازهای بشردوستانه آنها ، دولت، مقامات و جریان های مقاومت عراق با صدور بیانیه های جداگانه ای آمادگی خود برای حمایت و کمک به مردم لبنان اعلام کردند.

وزارت بهداشت لبنان امروز سه شنبه در آخرین آمار خود اعلام کرد که از زمان آغاز حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان ۵۰۰ نفر شهید و ۱۷۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

براساس اعلام رسانه ها فقط در جریان حملات ۲۴ ساعت اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع شمالی لبنان، ۱۱۳ نفر شهید و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha