امام جمعه ایلام: بقاع متبرکه به محور گردشگری دینی و فرهنگی تبدیل شوند

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه به محور گردشگری دینی و فرهنگی تبدیل شوند، گفت: فرهنگ وقف در جامعه باید تبلیغ و ترویج شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "اله نور کریمی تبار" روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان اوقاف و امور خیریه استان ایلام، با تاکید بر اینکه دین اسلامی بستر لازم را وقف و انفاق فراهم کرده است، اظهار کرد: هر کسی نسبت به درآمد و توانایی خود می تواند بر اساس نیت وقف در رفع نیاز نیازمندان جامعه شرکت کند.

وی با بیان اینکه سنت الهی بر این است که انسان با تمام توان برای اجرای فرامین الهی تلاش کند و کار برای خدا باشد، بیان کرد: هر کسی با نیت الهی برای خدمت به مردم کار کند، خداوند متعال امدادهای غیبی را شامل حال او می کند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه برنامه ای مدون با چشم انداز و افق دراز مدت برای کار فرهنگی و گسترش وقف در سطح جامعه طراحی شود، افزود: باید تلاش کرد که بقاع متبرکه استان محور گردشگری دینی و فرهنگی تبدیل شوند.

امام جمعه ایلام: بقاع متبرکه محور گردشگری دینی و فرهنگی تبدیل شوند

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: در حوزه های مختلف از جمله درمان، تحصل دانش آموزان و دانشجویان و کمک به معیشت نیازمندان در استان ایلام لازم است در حوزه وقف برنامه ریزی و فرهنگ سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های بقاع متبرکه به عنوان قطب برنامه های فرهنگی احصاء و در راستای تشویق و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه برای اقشار مختلف جامعه به ویژه افراد با توانایی مالی برنامه ریزی و کار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام نیز در این دیدار با گرامیداشت هفته وقف، اظهار کرد: وقف یک سیره و صدقه جاریه و از مصادیق رفع نیازهای جامعه بر اساس نیات واقفین در عرصه های مختلف است.

حجت الاسلام "مجید میرزایی" با بیان اینکه تولیت بقاع مترکه یکی از وظایف اوقاف و امور خیریه است، گفت: استان ایلام دارای بقاع متبرکه و امامزادگان شاخصی است، امامزادگان محل رجوع مردم هستند و از اقصی نقاط مختلف استان و کشور برای زیارت و تبرک به بقاع متبرکه مراجعه می کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های مهم استان ایلام به برکت امام حسین(ع) و اربعین حسینی و همچنین بقاع متبرکه شاخص، حوزه گردشگری مذهبی و فرهنگی است، گفت: آماده سازی و تکمیل زیرساخت ها و معرفی ظرفیت های فرهنگی و مذهبی، برای پذیرش گردشگران مذهبی یکی از اولویت های اوقاف و امور خیریه استان است.

امام جمعه ایلام: بقاع متبرکه محور گردشگری دینی و فرهنگی تبدیل شوند

حجت الاسلام میرزایی با تاکید بر اینکه تلاش می شود بقاع متبرکه شاخص استان به کشور و جهان با برنامه ریزی مناسب معرفی شود، یادآور شد: در حوزه تبلیغ، ترویج و ایجاد بسترهای لازم برای وقف جدید و جلوگیری از تعدی به عرصه و حریم موقوفات جدید نیاز به کار فرهنگی دارد و در این راستا نیاز به هدایت های ائمه جمعه استان و به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام این مسیر دنبال می شود.

حجت الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: همگرایی دستگاه های اجرایی در حوزه صیانت از حریم و عرصه موقوفات می تواند نقش مهمی داشته باشد.

استان ایلام دارای ۴۷۰ موقوفه ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha