۲۵ دهیاری زنجان شناسه اختصاص اعتبارات تملک دارایی را دریافت کردند

زنجان – ایرنا – مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان گفت: ۲۵ دهیاری از ۷۸ دهیاری واجد شرایط در استان، کد دستگاه اجرایی جهت برخورداری از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (‌عمرانی) را دریافت کردند.

وجیه الله بیگدلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مصوبه هیات وزیران در خصوص آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده یک قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و پیگیری های به عمل آمده و حمایت های استاندار، برای ۲۵ دهیاری استان به عنوان فهرست مرحله اول، کد (شناسه) دستگاه اجرایی صادر شد.

وی ادامه داد: دهیاری های دارای کد دستگاه اجرایی می‌توانند همانند سایر دستگاه‌ها با تصویب شورای برنامه ریزی استان از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای برخوردار شوند که این موضوع تکمیل طرح های عمرانی و خدماتی در سطح روستاها را شتاب می بخشد.

بیگدلی در خصوص فهرست دهیاری های واجد شرایط استان، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و ضوابط تعیین شده در آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده یک قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، فهرست دهیاریهای مشمول این آیین نامه پس از تصویب در کمیته‌ برنامه‌ریزی شهرستان ها و کمیته برنامه ریزی استان، جمع‌بندی شده و به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای اختصاص کد دستگاه اجرایی، ارسال شد.

وی افزود: معاونت امور دهیاری های کشور پس از پیگیری ها و اخذ مجوز کد دستگاه اجرایی از سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان فهرست مرحله اول برای ۲۵ دهیاری استان کد دستگاه اجرایی را صادر کرد و پیگیری لازم برای تخصیص کد به سایر دهیاری‌های واجد شرایط نیز در حال انجام است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان گفت: تلاش ما این است تا ۵۳ دهیاری دیگر نیز مجوز دستگاه اجرایی را کسب کنند.

بیگدلی با بیان اینکه در زمان حاضر تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ فقره رسیده است، گفت: ۶۲۵ دهیاری نیز در استان ارتقای درجه پیدا کردند که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین آلات به دهیاری ها از عوامل تاثیرگذار است.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.

۹۲۵ روستای استان زنجان دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha