۲ وقف درمانی جدید در مازندران ثبت شد

ساری- ایرنا- مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از ثبت ۲ وقف درمانی جدید در استان خبر داد و گفت: با آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی انجام شده پیرامون چگونگی صرف عوائد موقوفه برای حل مشکلات جامعه، اکنون شاهد وقف با نیت‌های جدید و به روز هستیم.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ارزش ۲ وقف جدید درمانی را ۴۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: همزمان با هفته وقف ۲ وقف جدید در بهشهر به ثبت رسید که مربوط به بخش درمان است و به افزایش زیرساخت‌های درمانی این منطقه کمک می‌کند.

وی افزود: دکتر «اکبر ملک‌پور» واقف نیک‌اندیش بهشهری ساختمان مرکز درمان ناباروری، شیمی‌درمانی و همچنین ساختمان اداری و آموزشی الحاقی به بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) بهشهر را وقف کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ارزش ساختمان‌های مذکور را بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: همچنین این واقف ساختمانی را که به یاد همسر خود، مرحومه دکتر«شکوه‌الزمان یوسفی» احداث کرد، برای بهره‌برداری و استقرار مرکز جامع سلامت و بهداشت و درمان وقف کرد.

به گفته وی ارزش ریالی این موقوفه نیز بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، مازندران یک‌هزار و ۳۶۱ بقعه امامزاده، ۱۵هزار موقوفه و ۲۱۵هزار رقبه دارد که نیت ۷۰درصد موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است.

تنوع نیت از ویژگی‌های رقبات مازندران است که از مجموع ۲۱۵ هزار رقبه استان ۱۶۷ هزار رقبه درمانی، ۲۸هزار رقبه کشاورزی و ۱۳۶هزار رقبه مسکونی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha