کویت و عمان: تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان، تهدید خطرناکی برای امنیت و ثبات منطقه است

تهران- ایرنا – کویت و عمان حملات هوایی و عملیات نظامی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی علیه لبنان را که منجر به شهادت و زخمی شدن صدها غیرنظامی شده است، به شدت محکوم کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های کویتی، وزارت امور خارجه این کشور، با صدور بیانیه‌ای درباره افزایش تنش و به خطر انداختن امنیت کشورهای منطقه از طریق گسترش دامنه جنگ ناشی از ادامه تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه و همچنین بی‌توجهی این رژیم به درخواست‌های بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت، هشدار داد.

وزارت امور خارجه کویت در این بیانیه تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان را نقض آشکار همه عرف‌ها و قوانین بین‌المللی از جمله قانون بین‌المللی حقوق بشر و همچنین تهدید خطرناکی برای امنیت و ثبات منطقه دانست.

وزارت امور خارجه کویت تاکید کرد که این وضعیت، نیازمند اتخاذ موضع جدی و قاطعی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان بی‌دفاع و بی‌گناه است.

دولت کویت در این بیانیه همچنین ضمن اعلام حمایت از لبنان در مقابل تجاوز و حملات رژیم صهیونیستی، هرگونه اقدامی علیه حاکمیت و امنیت این کشور را به شدت محکوم کرده است.

عمان نیز با انتشار بیانیه‌ای حملات رژیم اشغالگر قدس به لبنان را به شدت محکوم کرد.

دولت عمان در این بیانیه، این حملات را به منزله افزایش خطرناک تنش و تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه و همچنین گسترش دامنه جنگ دانست.

عمان تاکید کرد این حملات، منطقه را به سوی خشونت و بی ثباتی بیشتری سوق می دهد.

امروز سه شنبه دفتر ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای به نقل از عبداللطیف جمال رشید، اعلام کرد: ما به شدت تجاوزات علیه ملت لبنان را که به شهادت و زخمی شدن صدها شهروند انجامیده است را محکوم می‌کنیم و معتقدیم این مسأله پیامدهای خطرناکی برای تمامی منطقه درپی خواهد داشت.

عبداللطیف رشید با اشاره به ایستادگی عراق در کنار برادران فلسطینی و لبنانی خود بار دیگر بر موضع ثابت و قاطع کشورش در مخالفات با اقدامات تجاوزکارانه و ضرورت توقف هر چه سریعتر آن‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق، تصریح کرد که ما بار دیگر از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم به مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود در متوقف کردن جنگ علیه ملت برادر فلسطین چه در نوار غزه و چه دیگر سرزمین‌های فلسطینی عمل کند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت لبنان امروز سه شنبه در آخرین آمار خود اعلام کرد که از زمان آغاز حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان ۵۰۰ نفر شهید و ۱۷۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

براساس اعلام رسانه ها فقط در جریان حملات ۲۴ ساعت اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع شمالی لبنان، ۱۱۳ نفر شهید و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha