دری نجف‌آبادی: دشمن هویت اسلامی ایرانی جوانان را نشانه رفته است

اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: دشمن هویت اسلامی ایرانی جوانان و نوجوانان ما را نشانه رفته و باید نسبت به این توطئه، برنامه‌های کاربردی تدوین شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عصر سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی، افزود: جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه و عزت و اقتدار برخوردار است و برای حفظ استقلال و هویت خود ایستادگی می‌کند در حالی که دشمنان نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند، جنگ نرم را به راه انداختند و هویت جوانان ما را نشانه رفته است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان و دانشجویان باید برای دفاع از هویت ملی، دینی و تمدنی مقابل دشمنان آموزش ببینند و در این بین، معلمان، طلاب و اساتید دانشگاه‌ها نقش مهمی بر عهده دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: فطرت توحیدی و پاک مردم ایران زمین از گذشته تاکنون وجود داشته و ایران از قبل و بعد اسلام، اهل بلند همتی، وقارت، عظمت، بلندنگری و ایمان و تقوا بودند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: این ویژگی‌های ذاتی ایرانیان باعث شده تا دشمنان این نقطه اتکا و قوت را هدف بگیرند، اما بدون شک با خوش‌فکری، به روز بودن، بلندهمت بودن و ویژگی‌های شاخص و بارز ایرانیان باعث شده تا نقشه‌های دشمنان خنثی شود.

ضرورت گسترش فرهنگ اقامه نماز در مدارس

وی در ادامه سخنان خود نسبت به گسترش فرهنگ اقامه نماز در مدارس تاکید کرد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی در خصوص نماز، معرفی جوانان موفق که پایبند به اقامه نماز هستند، برگزاری جلسه با خانواده‌ها و پاسخ به سوالات و شبهات دینی می‌تواند در تشویق دانش آموزان به نماز موثر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی کرد: تأثیر آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی، بیشتر از خانواده‌هاست چراکه کودکان و نوجوانان زمان بیشتری را در مدارس سپری می‌کنند بنابراین توجه ویژه به ترویج فرهنگ اقامه نماز در آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha