۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۰۵
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85606533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بورل: شورای امنیت جلوی تلفات در لبنان را بگیرد

تهران-ایرنا- «جوسپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت که شورای امنیت سازمان ملل متحد باید نقش خود را برای برقراری آتش‌بس در مناقشه لبنان و اسرائیل ایفا کند.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) نسبت به آمار نگران‌کننده تلفات حملات اسرائیل در لبنان ابراز نگرانی کرد و از شورای امنیت سازمان ملل خواست که برای آتش‌بس و مذاکره با دو طرف وارد عمل شود.

بورل با انتشار پیامی در شبکه ایکس نوشت: تعداد تلفات حملات اسرائیل در لبنان نگران کننده است. آخرین آمار می گوید بیش از ۵۰۰ نفر کشته شدند که در بین قربانیان ۵۰ کودک دیده می شود.

به گفته مقامات لبنانی، در حملات رژیم صهیونیستی از صبح روز دوشنبه به لبنان، دست کم ۵۵۸ نفر از جمله ۹۵ زن و ۵۰ کودک کشته و یک هزار و ۸۳۵ نفر دیگر زخمی شده اند.

بورل از شورای امنیت سازمان ملل خواست که نقش خود را ایفا کند و گفت: ما باید فوراً مسیر جنگ را متوقف کنیم. هر دو طرف باید یک آتش بس فوری را اجرا کنند.

«مته فردریکسن» نخست‌وزیر دانمارک نیز در سخنانی به جنگ غزه اشاره کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تا راه‌حل دو کشوری برای مناقشه اسرائیل و فلسطین اجرا کنند.

وی به رسانه های دولتی دانمارک گفت: «جامعه بین المللی باید این موضوع را در دست بگیرد. این موضوع فقط مربوط به خاورمیانه نیست، این موضوع مربوط به کل جهان است و بنابراین ما باید راه حل دو کشوری را اعمال کنیم.»

فردریکسن افزود که درگیری‌های جاری در خاورمیانه ابتکارات مثبت سازمان ملل را تحت الشعاع قرار داده است و دانمارک آماده است موضعی قاطع برای حل تنش‌های رو به گسترش اتخاذ کند.

با وجود تلاش دولت دانمارک برای صلح، پارلمان این کشور در ماه می پیشنهاد به رسمیت شناختن کشور فلسطین را رد کرد. این درحالی است که کشورهایی مانند اسپانیا، ایرلند و نروژ است که استقلال فلسطین را تایید کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha