یاوران وقف قشم تجلیل شدند

۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۱۸
کد خبر: 85606667
یاوران وقف قشم تجلیل شدند

قشم - ایرنا - یاوران وقف بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس با حضور امام جمعه، رییس اداره اوقاف و امور خیریه، رییس اداره تبلیغات اسلامی و شماری از فعالان حوزه وقف در امامزاده سید مظفر(ع) این جزیره تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین با اهدای لوح از خدمات ۴۶ نفر از واقف نیک‌اندیش و همچنین تعدادی از اعضای جامعه سلامت، نفرات برتر مسابقات قرآنی، برندگان مسابقات ورزشی، خادمین افتخاری، امین موقوفات، خیران نیکوکار و فعالان عرصه رسانه به عنوان یاوران وقف در طول یک سال گذشته تجلیل شد.

مهمان این مراسم امام جمعه قشم بود که در سخنانی به نقش تاثیرگذار وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: وقف دارای آثار و برکت های زیادی است و بیش از اینکه برای دیگران اثر داشته باشد بر زندگی واقف تاثیر دارد.

یاوران وقف قشم تجلیل شدند

وقف راهی نورانی بین دنیا و آخرت است

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی با اشاره به اینکه وقف راهی نورانی بین دنیا و آخرت است، ادامه داد: وقف سنتی اسلامی و به معنای هدیه ابدی برای خدمت عمومی یا نگه داشتن اصل چیزی و جاری بودن منفعت آن در جهت خیر و نیکی و رضای خدا است و به تعبیر ساده تر وقف جمع بین ۲ نگاه دنیوی و اخروی است.

وی با موثر دانستن سیره پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در گسترش وقف در جامعه مسلمین، آن را سر منشا تاثیرات شگرف در امور مختلف از جمله در حوزه های آموزش، فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد.

امام جمعه قشم توضیح داد: بدون شک کسی که از مال خود به خاطر رضای پروردگار می گذرد دارای معرفت دینی است که با این اقدام در انجام کارهای خیر مشارکت می کند.

وی اضافه کرد: بزرگترین بدبختی بشریت این است که اموال را متعلق به خود می داند و نمی خواهد قبول کند که اموال امانتی در دست اوست و صاحب واقعی آن خداوند است.

حاجبی با اشاره به اینکه وقف نوعی دل کندن از مال است، بیان کرد: واقفان، نیک اندیش و خیر اندیش با انجام وقف فردی و جمعی آینده نگری و معاد نگری را دیده اند و بهترین عمل را برای خودشان انجام داده اند و برای خود یک چشمه همیشه جاری به یادگار گذاشته و ثبت کرده اند.

هفته وقف امسال از روز جمعه ۳۰ شهریور ماه مصادف با ۱۶ ربیع‌الاول آغاز و تا روز پنجشنبه پنجم مهرماه مصادف با ۲۲ ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت.

جزیره قشم دارای ۴۰۴ مسجد، ۱۳۶ موقوفه با ۶۸۱ رقبه موقوفه (کوچکترین واحد وقف) است.

این جزیره با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha