۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۲۵
کد خبر: 85606698
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

ایرنا قشم رسانه برتر حوزه وقف معرفی شد

۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۲۵
کد خبر: 85606698
ایرنا قشم رسانه برتر حوزه وقف معرفی شد

قشم - ایرنا - اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم، دفتر نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس را به عنوان رسانه برتر حوزه وقف معرفی و از آن تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در همایش یاوران وقف که سه شنبه شب با شعار "وقف چشمه همیشه جاری" با حضور جمعی از مسوولان، خادمان و فعالان حوزه وقف در آستان مقدس امامزاده سید مظفر(ع) شهر قشم برگزار شد خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) دفتر قشم به عنوان رسانه برتر حوزه وقف معرفی و از فرهاد شرف پور رئیس این دفتر به دلیل پوشش مطلوب خبری از فعالیت های حوزه وقف در یک سال اخیر تجلیل به عمل آمد.

ایرنا قشم رسانه برتر حوزه وقف معرفی شد

در تقدیرنامه ای که امشب به این مناسبت از سوی رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم به رئیس دفتر ایرنا اهدا شد، آمده است: وقف سنت حسنه ماندگاری است که به زیبایی، اقتصاد، فرهنگ و سایر شئونات زندگی بشر را به هم پیوند می دهد و واقف با ایثار ثروت فانی در رفع نیازهای دینی، فرهنگی و اجتماعی تا سال ها پس از مرگ خود باقی می ماند، گرچه تحقق اصل وقف پس از توفیق الهی مرهون ایثارگری واقف خیراندیش است، اما بی شک استمرار، بقا و نفوذ آن در سال های بعد مدیون نقش آفرینی همه اصحاب وقف خواهد بود.

در بخش دیگری از این تقدیرنامه از زحمات و همکاری صمیمانه ایرنا در برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه قشم قدردانی شده و آمده است: بی شک اجر حقیقی مساعی خالصانه شما نزد پروردگار خواهد بود؛ با این همه بر خود لازم می دانیم این توفقیات را ارج نهاده و از همکاری و همراهی شما با این اداره تشکر کنیم.

یاوران وقف بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس با حضور امام جمعه، رییس اداره اوقاف و امور خیریه، رییس اداره تبلیغات اسلامی و شماری از فعالان حوزه وقف در امامزاده سید مظفر(ع) این جزیره تجلیل شدند.

در این آیین با اهدای لوح از خدمات ۴۶ نفر از واقف نیک‌اندیش و همچنین تعدادی از اعضای جامعه سلامت، نفرات برتر مسابقات قرآنی، برندگان مسابقات ورزشی، خادمین افتخاری، امین موقوفات، خیران نیکوکار و فعالان عرصه رسانه به عنوان یاوران وقف در طول یک سال گذشته تجلیل شد.

یکی از روش های پسندیده که نیاکان ما از روزگار گذشته داشته اند وقف کردن اموال خود بوده است.

دست های بخشنده و نگاه های مهربانی که به خواست قلبی خود یا به در خواست دیگران بخشی از اموال خود را در راه خدا و برای مردم از فروختن و جا به جایی برای همیشه باز می داشتند تا به بهترین شکل تجلی گاه صفات بخشندگی و رحمانیت پروردگار بزرگ باشند.

با این کار شایسته و خداپسندانه بسیاری از گرفتاریها از بین می رفت و دل های زیادی شاد و خرم می شد، بی پناهان بسیاری سامان می یافتند و گرسنگان و تشنگان فراوانی از خطر مرگ نجات پیدا می کردند.

واژه وقف در لغت به معنی ایستادگی و پایداری است و در اصطلاح فقهی بر نگه داشتن سرمایه، خانه، وسیله، مغازه، باغ، ساختمان یا زمین و غیره برای همیشه بدون واگذاری اختیار فروش و جا به جایی و از بین بردن آن دلالت دارد که حق بهره برداری یا سود و منفعت آن بر حسب نظر واقف، به همه یا عده خاصی از مردم تعلق خواهد گرفت.

وقف مورد تایید قرآن کریم است و در آیات قرآن و سخنان پیامبر اسلام(ص) فراوان به این سنت پسندیده اشاره شده و وقف از نظر اجتماعی نیز جایگاه ویژه ای دارد.

هفته وقف امسال از روز جمعه ۳۰ شهریور ماه مصادف با ۱۶ ربیع‌الاول آغاز و تا روز پنجشنبه پنجم مهرماه مصادف با ۲۲ ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت.

جزیره قشم دارای ۴۰۴ مسجد، ۱۳۶ موقوفه با ۶۸۱ رقبه موقوفه (کوچکترین واحد وقف) است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha