توزیع واکسن آنفلوانزا در آذربایجان‌غربی ۲۰ درصد افزایش یافت

ارومیه- ایرنا- سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به تامین نیاز خانواده ها برای واکسیناسیون آنفلوانزا در ابتدای فصل سرد سال گفت: توزیع این واکسن در سال جاری نسبت به سال گذشته در استان ۲۰ درصد بیشتر شده است.

دکتر هادی عباسیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم تسریع در توزیع واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و افزایش احتمال روند ابتلا به این بیماری، افزون بر ۶۰ هزار عدد واکسن در آذربایجان‌غربی توزیع شده در حالی که این رقم در سال گذشته کمی بیش از ۵۰ هزار دوز بود.

وی اضافه کرد: واکسن‌های موجود در بازار از نوع هلندی و فرانسوی بوده که قیمت آنها بین سه میلیون و ۳۰۰ تا سه میلیون و ۹۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی افزود: شهروندان می‌توانند به راحتی واکسن خود را با در دست داشتن نسخه یا به صورت آزاد از داروخانه ها تهیه کنند.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: بهترین زمان تزریق، قبل از شروع فصل سرما یعنی از اواسط شهریور ماه تا اوایل مهرماه است.

عباسیان گفت: البته بهتر است که افرادی با بیماری‌هایی نظیر دیابت، مشکلات قلبی و عروقی، پیوندی و افراد تحت درمان با داروهای شیمی درمانی و سالمندان و زنان باردار از این واکسن استفاده کنند.

وی افزود: با انجام تزریق به موقع می‌توان از ابتلا به این بیماری و کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی کاست.

به گزارش ایرنا، طی سال های اخیر تزریق واکسن آنفلوانزا در ابتدای فصل سرما در خانواده های آذربایجان غربی به یک روال تبدیل شده و بسیاری از خانواده ها اقدام به این کار می کنند.

البته بهتر است که ابتدا بررسی های لازم توسط پزشک صورت گیرد و در صورت لزوم، پزشک واکسن را تجویز کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha