حمله زمینی به اسرائیل بزرگترین آرزوی حزب‌الله است/ ۳ احتمال درباره جنگ غزه کدامند؟

تهران- ایرنا- سخنگوی سابق نظامی رژیم صهیونیستی ضمن هشدار درباره ورود ارتش این رژیم به جنگ زمینی با حزب الله لبنان، آن را آرزوی دبیرکل حزب الله دانست و از سه احتمال درباره جنگ غزه نیز سخن گفت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، ژنرال «رونین مانیلیس» به دنبال تشدید درگیری میان مقاومت اسلامی لبنان و رژیم صهیونیستی و بحث احتمال حمله زمینی اسرائیل به جنوب این کشور و در شرایطی که حزب الله به طور گسترده شمال اراضی اشغالی را زیر آتش گرفته است، درباره این حمله هشدار داد.

وی افزود: اسرائیل در روزهای اخیر تصمیم گرفت که از زور استفاده کند تا بتواند نصرالله( سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله) را وادار کند تا بگوید بس است، من از معادله ای که گفتم به خاطر «یحیی السنوار»( رئیس دفتر سیاسی حماس) مشارکت می کنم، دست بر می‌دارم. نصرالله حزبش را برای دفاع از حماس و السنوار تشکیل نداده است؛ اما زمانی که تصمیم به مشارکت و حمایت از حماس گرفت، آن را به طور کامل انجام داد و نمی‌توان حالا وی را از به کارگیری توان بیشتر دور کرد.

مانیلیس بیان کرد: جنگ سوم با لبنان در کار نیست، بلکه جنگ اول با محور مقاومت خواهد بود و ما به موضوع جنگ نزدیکتر شده و گمان می‌کنیم که نصرالله پرچم سفید را بالا خواهد برد اما این در قاموس او، جایی ندارد. کابینه اسرائیل گمان می‌کند که اگر زور را افزایش دهد، موصوع سریع فیصله می یابد که این اشتباه جوهری و اساسی است.

سخنگوی سابق نظامی رژیم اسرائیل ادامه داد: حمله زمینی بزرگترین آرزوی نصرالله و این وضعی است که عیارش را نشان خواهد داد. سئوال مطرح این است که کابینه اسرائیل هنگامی که تصمیم به تشدید تنش به این شکل گرفت، آیا این موضوع را در نظر گرفت که جایگزین هایی که ارائه کرده، آنهایی نیستند که تحقق یابند؟ ما هر روز برای خود دست می‌زنیم. این طرح از دوازده سال پیش طراحی شده و ما همه روزه شاهد اموری هستیم که انتظارش را نداریم. ما به دوره رکود خواهیم رسید. با توجه به تجربه جنوب (غزه)، بدون فکر تصمیم گرفته شده است.

وی جنگ غزه را نیز دور باطل توصیف و اذعان کرد که رژیم صهیونیستی از پیروزی مطلق، فرسنگ ها فاصله دارد.

مانیلیس سه احتمال را درباره جنگ غزه مطرح کرد: نخست؛ نظریه تحمیل پایان جنگ از جانب دیوان یا دادگاه بین المللی که این احتمال به سبب تحولات غزه محتمل تر است.

دوم؛ رها کردن جنگ به حال خود و عملیات های پراکنده ارتش اسرائیل.

سوم؛ توقف یکجانبه جنگ از سوی اسرائیل منتهی به شکل قدرتمندانه با حل موضوعات راهبردی و بازگردانیدن اسرا نزد خانواده و ساکنان اسرائیلی به خانه هایشان و حل مشکلات امنیتی در مرز با لبنان.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی در حالی دست به حملات وحشیانه به لبنان زده که هنوز در باتلاق غزه گرفتار است و رزمندگان مقاومت فلسطین ضربات مهلکی روزانه به نظامیان این رژیم وارد می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha