۴ مهر ۱۴۰۳، ۸:۰۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85606850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز طرح‌های پرورش ماهی در بوشهر تعیین تکلیف شوند

بوشهر-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: در استان بوشهر برای تولید ۶۵ هزار تن پرورش ماهی در قفس هدف گذاری شده ولی با وجود صدور مجوزهای متعدد تاکنون این مجوزها به دلایلی عملیاتی نشده است.

علی باستین روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این زمینه باید مجوزهای صادره هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و سرمایه گذاران توانمند و پای کار در این عرصه بکارگیری شوند.

وی افزود: یکی از مهم ترین نکات ضعف در سیستم اداری نبود اتحاد و همدلی برای استفاده از ظرفیت‌های خدادادی است که این روند منجر به ایجاد مانع برای فعالیت سرمایه گذاران شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تصریح کرد: در اراضی ساحلی باید از ظرفیت‌ها بخوبی استفاده شود و در صورت ورود سرمایه گذار با آغوش باز از وی استقبال شود.

باستین افزود: امروزه زمین‌های ساحلی محور و بستر فعالیت‌های عظیم اقتصادی و اجتماعی در دنیا محسوب شده و در حال حاضر نیز بیش از دو سوم جمعیت دنیا در ۶۰ کیلومتری اراضی ساحلی ساکن است.

وی عنوان کرد: خیلی از شهرهای مهم و پرجمعیت دنیا در مناطق ساحلی استقرار دارند و اهمیت این مناطق برای رشد و بالندگی بخوبی درک شده است.

باستین ادامه داد: در ایران نیز طول اراضی ساحلی در شمال و جنوب کشور پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که از این میزان ۴۰ درصد آن در استان بوشهر واقع است.

وی اظهار کرد: این ظرفیت در اقتصاد کشور نقش بسیار کمرنگی داشته و سهم آن در تولید ناخالص داخلی بسیار ناچیز و کمتر از ۲ درصد است و عمده دلیل آن نگاه تک محصولی به نفت بوده است.

بیشتر بخوانید

طرح‌ پرورش ماهی ویژه ۴۴ روستای ساحلی استان بوشهر تدوین شد

طرح «پرورش ماهی در قفس» در تنگستان به بهره‌برداری رسید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهریادآور شد: حمل و نقل دریایی، زیست فناوری دریا، پرورش آبزیان و کشتی سازی از جمه رشته های زیست بوم دریایی است که از ظرفیت های آنها به نحو ایده‌آلی استفاده نشده است.

باستین بیان کرد: از سال ۱۳۷۳ اجرای طرح های پرورش میگو در استان بوشهر آغاز شد که اکنون این راه با جدیت تداوم یافته تا از ظرفیت طبیعی و خدادادی استان بخوبی استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha