توزیع ۳۰۰ پنل خورشیدی در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: توزیع ۳۰۰ پنل خورشیدی با هدف تامین روشنایی خانوارهای کوچنده فاقد برق، در مرحله اول در بین عشایر استان در دستور کار قرار گرفت.

شیرزاد کمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با همکاری شرکت توزیع برق استان سیستان‌ و بلوچستان و مشارکت ۱۰ درصدی بهره بردار اجرایی شد.
وی اظهار کرد: طی تفاهم نامه با شرکت برق سیستان وبلوچستان مقرر شد تا پایان برنامه هفتم تمام کوچندگان فاقد برق در استان از مزایای این طرح بهره مند شوند.
مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان بیان کرد: این پنل ها قابلیت تامین روشنایی و شارژ موبایل و همچنین تامین انرژی برق مورد نیاز یکدستگاه یخچال و یا تلویزیون را داراست.

وی گفت: یک‌هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال امسال از محل اعتبارات و ارزش افزوده استانی صرف بهبود وضعیت عشایر و حفظ دام واشتغال عشایر سیستان و بلوچستان شد.

وی افزود: انتقال آب با لوله و حفر و تجهیز چاه مالداری، بهسازی چشمه و انتقال آب، احداث منبع ذخیره آب، باز گشایی و مرمت راه های مناطق عشایری، توزیع تانکر کشنده و ثابت و حفر و تجهیز چاه با پنل خورشیدی از مهمترین اقدامات در حوزه عشایر سیستان وبلوچستان در این مدت بوده است.
کمالی ادامه داد: همچنین بمنظور آبرسانی سیار به خانوارهای عشایری در سیستان چهار دستگاه ماشین آبرسان به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال با همکاری سازمان عشایر ایران خریداری و در اختیار عشایر منطقه قرار داده شد.
وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان حدود ۱۲۸ هزار نفرجمعیت عشایری دارد که نقش مهمی در تولید دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha