۴ مهر ۱۴۰۳، ۹:۱۳
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85606861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جنگ تل آویو و حزب الله؛ هراس صهیونیست‌ها از موشک‌های نقطه‌زن تا چراغ سبز واشنگتن

تهران- ایرنا- تحلیلگران صهیونیست درباره دیدگاه واشنگتن در قبال جنگ میان تل آویو و حزب الله، موشک های نقطه زن مقاومت لبنان و بی نتیجه بودن تداوم جنگ از سوی نتانیاهو، موضع‌گیری کردند.

به گزارش امروز چهارشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، «امیر تیفون» تحلیلگر رسانه صهیونیستی هاآرتص به نقل از منابع امنیتی مطلع گفت: آمریکا پس از شکست در ممانعت از تشدید تنش در جبهه شمالی به شکل گسترده در راستای ممانعت از حمله زمینی اسرائیل به لبنان حرکت می کند.

این تحلیلگر صهیونیست مقیم آمریکا در عین حال بیان کرد: واشنگتن توجه زیادی به جبهه شمالی ندارد و سرگرم انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آینده است.

از سوی دیگر منابع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که واشنگتن حامی حملات هوایی این رژیم در عمق لبنان است اما در مقابله با حمله زمینی به لبنان مخالف است زیرا این امر به جنگ منطقه ای منجر خواهد شد و آمریکا به دنبال راهکاری است که مانع از ورود ایران به درگیری میان حزب الله و اسرائیل شود.

همزمان «رون بن یشای» کارشناس نظامی اسرائیلی در مقاله ای در «یدیعوت آحارنوت» اذعان کرد که رژیم صهیونیستی با بحرانی در زمینه موشک های نقطه زن حزب الله روبرو است.

وی افزود: سیاستی هست که مانع از استفاده این موشک‌ها می شود و حزب الله تاکنون از حملات به جنوب خودداری کرده است.

این درحالی است که «اسحاق بریک» ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو به ادامه جنگ در غزه اصرار دارد و اگر این وضعیت یکسال دیگر ادامه پیدا کند، به احتمال زیاد شاهد فروپاشی اسرائیل در همه زمینه ها خواهیم بود. خطر جنگ منطقه‌ای وجود دارد که امکان مشارکت ایران در آن وجود دارد و این زوال اسرائیل را تسریع خواهد کرد. منطقی در پشت کارهای نتانیاهو نیست و او به هر قیمتی می خواهد در قدرت بماند. او جنگی را ادامه می دهد که امکان پیروزی اسرائیل بر جهان عرب در آن نیست. نتانیاهو باید از جنگ بیهوده علیه حماس دست بردارد و به جنگ جهان عرب نرود. اسرائیل توان پایداری برای مدت طولانی بدون غرب که از ما دور می شود را ندارد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی حملات ددمنشانه ای به لبنان انجام داده و در حال بمباران این کشور است. در مقابل حزب الله نیز دایره حملات خود را به تدریج گسترده کرده و از موشکهای فادی ۱، ۲ و ۳ استفاده کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha