روحانی اهل سنت: سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل آموزنده بود

گنبدکاووس- ایرنا- دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت گفت: سخنرانی رییس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل برای روسای کشورها آموزنده بود.

آخوند ابوبکر خوجملی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دکتر پزشکیان با عمل به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب مواضع کشور را به طور شفاف در این سخنرانی برای مردم و مسوولان کشورهای بیان کرد و با تبیین مسائلی که ایران در طول ۴۵ سال گذشته با آن مواجه بود باعث روشنگری جامعه جهانی نسبت به مواضع جمهوری اسلامی شد.

امام جمعه «نگین‌شهر» از توابع آزادشهر افزود: محورهای بسیاری از سوی رییس جمهور در این نشست مطرح شد که از جمله آن می‌توان به پیشنهاد وی در رابطه با جلوگیری از جنایات جنگی و نسل کشی رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد.

آخوند خوجملی ادامه داد: طبق اعلام دکتر پزشکیان تنها راه پایان دادن به این ظلم ۷۰ ساله علیه مردم مظلوم فلسطین برگزاری همه پرسی است تا تمام فلسطینیان در داخل و خارج این سرزمین برای تعیین آینده خودشان در آن شرکت کنند.

وی به برخی دیگر از محورهای سخنرانی رییس جمهور اشاره کرد که از جمله آن مساله برجام و خروج آمریکا از آن بود و گفت: نگاه ایران به برجام برعکس نگاه تهدید محور آمریکا، به عنوان یک فرصت بود و ترامپ یک جانبه از برجام خارج شد یعنی مقصر در این مساله خود آمریکاست.

روحانی اهل سنت گلستان افزود: رییس جمهور تحریم‌های یک جانبه علیه ایران را مورد نکوهش قرار داد و خطاب به مردم آمریکا گفت: ما در کنار مرزهای کشورتان پایگاه نساختیم بلکه مقصر حاکمان شما هستند که با ساخت پایگاه و تهدید باعث شکل گیری بی اعتمادی شدند.

آخوند خوجملی با قدردانی از اشاره رییس جمهور به شکست رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، بیان کرد: این رژیم نمی‌تواند با جنایت و وحشی‌گری و گسترش دادن جنگ افسانه شکست ناپذیری خود را بازسازی کند.

وی افزود: طبق اعلام دکتر پزشکیان ایران هرگز در طول تاریخ هیچ وقت جنگی را آغاز نکرد و همیشه صلح طلب بود و به کشورهایی که مواضع و راهبردهای غیرسازنده در قبال ایران دارند توصیه کرد که از تاریخ درس بگیرند.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه‌شنبه رسما در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران ساعاتی قبل برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران و نمایندگان کشورهای جهان سخنرانی کرد و « صدای مردم ایران و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی» از تریبون این نهاد بین‌المللی شد.

سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نخستین حضور دکتر پزشکیان در این نهاد بین‌المللی است که با بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران همچنان که در بدو ورود به نیویورک تاکید کرد که پیام ایران برای جهان صلح و امنیت است.

پیش از سخنان رییس جمهور، برخی از حاضران در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه ضرورت تبادل آکادمیک ادیان الهی با محافل علمی جمهوری اسلامی ایران، لزوم نقش‌آفرینی رهبران و پیروان ادیان الهی برای تحقق صلح در منطقه و جهان، تبیین چهره واقعی اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی، استفاده از ظرفیت رهبران ادیان برای توقف جنگ و جنایت رژیم اسرائیل در غزه، تفکیک دین کهن یهودیت از صهیونیسم و تجلیل از رویکرد ایران در حفظ حقوق و آزادی ادیان پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha