۴ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۹
کد خبر: 85606910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برخی شهرستان‌های فارس اداره اوقاف ندارند؛ ۲۴ اداره جدید در دست راه‌اندازی

شیراز – ایرنا -  مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه در برخی شهرستان‌های استان هنوز اداره اوقاف تشکیل نشده، گفت: با افزایش وقفیات، تا پایان سال ۲۴ اداره جدید در فارس راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید عباس موسوی شامگاه دوشنبه در آیین یاوران وقف اظهار کرد: در زمان حاضر، ۳۳ دفتر نمایندگی و اداره در شهرستان‌های استان، به مدیریت موقوفات استان می‌پردازند و با افزایش تعداد موقوفات باید این شمار افزایش یابد.

وی افزود: در احیا و سنددار شدن موقوفات مشارکت بسیار خوبی در فارس انجام شد، طوری که این استان سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در صدور اسناد مالکیت در جایگاه نخست کشور قرار گرفت.

موسوی گفت: در فارس یکهزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه و بیش از ۱۴ هزار موقوفه و افزودن بر ۲۰۰ هزار رقبه موقوفات وجود دارد و این استان از نظر وسعت جغرافیایی موقوفات رتبه نخست کشور را دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه وجود موقوفات بسیار در استان نشان دهنده سخاوت مردم این دیار است، گفت: مراکز درمانی موقوفه همچون نمازی، پوستچی، خلیلی، درمانگاه شهید آیت الله مطهری، امام رضا و بیمارستان های شوشتری و بخش هایی از مراکز درمانی اردیبشهت، ام آر آی و کوثر، عرصه آن ها وقف است و از طریق وقف به مردم ارائه خدمت می دهند.

وعده ساخت بزرگترین پرورشگاه خاورمیانه در شیراز

وی گفت: اداره کل اوقاف بزرگترین پرورشگاه در خاورمیانه با ظرفیت ۶۰۰ نفر و در فضایی به مساحت ۱۴۰ هزار متر مربع را در دست احداث دارد.

موسوی عنوان کرد: این مرکز شامل واحدهای اقامتی، اداری، درمانگاهی و دیگر امکانات مورد نیاز است و به ایتام خدمت رسانی خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اعلام کرد: برای احداث این پرورشگاه ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است و مقرر شده طی مدت ۵ سال به بهره برداری برسد.

وی یکی از نیت‌های پرشمار واقفان در فارس را برپایی عزاداری سیدالشهدا و اطعام عزاداران عنوان کرد و گفت: از این محل طرح شمیم حسینی از سوی معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه اجرا شده و در این قالب ۷۰۰ میلیارد ریال برای اطعام عزاداران و عزاداری‌های ایام محرم و صفر و خدمت رسانی در مواکب به عزادارن در نجف اشرف هزینه شد.

در همایش یاوران وقف فارس اعلام شد که از یک باب وقف منزل مسکونی به متراژ ۳۰۰ متر مربع و ارزش حدودی ۴۵ میلیارد ریال در شهرستان جهرم رونمایی شد که با نیت کمک به معلولان نیازمند این شهرستان به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha