۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85606950
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اتصال صنایع و واحدهای تولیدی ایلام به شبکه گاز؛ گامی بلند برای تحقق جهش تولید

ایلام - ایرنا - اتصال یک هزار و ۳۸۹ واحد تولیدی و صنعتی ایلام به شبکه گاز، گامی مهم برای افزایش تولید و توسعه در بخش‌های مختلف این استان به شمار می‌رود، به گفته کارشناسان، استفاده بخش صنعت از گاز، نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها و بالا بردن بازدهی و راندمان تولید دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رشد و توسعه هر منطقه به خصوص روستاهای محروم و کمبرخوردار مستلزم تامین زیرساخت‌های لازم، تلاش برای ایجاد انگیزه به منظور ماندگاری جمعیت به خصوص جمعیت جوان، کارآفرینی و فراهم کردن بسترهای اشتغال و ترغیب سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع مختلف از جمله کارگاه‌های تولیدی و صنایع تبدیلی است که گازرسانی یکی از این زیرساخت‌های مهم و غیرقابل چشم پوشی در این خصوص محسوب می‌شود.

شرکت گاز استان ایلام با رویکرد کمک‌ به توسعه استان و گسترش رفاه، لوله‌های گاز طبیعی را از دل کوه‌ها و دره‌ها، رودها و جنگل‌ها عبور داده و به خانه‌ها و صنایع مختلف در گوشه گوشه این استان رسانده است.

یکی از دستاوردهای مهم شرکت گاز استان مرزی ایلام برخورداری صنایع و واحدهای تولیدی از نعمت گاز است که با تامین سوخت مورد نیاز در این بخش، نقش مهمی در افزایش اشتغال و تولید ایفا می‌کند و گام موثری در توسعه استان و محرومیت‌زدایی به حساب می‌آید.

در کنار توجه به گازرسانی به منازل و مراکز تجاری که استان ایلام را در زمزه استان‌های سبز قرار داد، توسعه صنعتی ناشی از گازرسانی به شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک و بزرگ در دستور کار شرکت های گاز قرار داشته و دارد و همین امر، یکی از عوامل مهم پیشرفت در استان‌هایی نظیر ایلام به شمار می‌رود.

۱۲۴ واحد صنعتی سال گذشته به شبکه گاز سراسری متصل شدند

اتصال صنایع و واحدهای تولیدی ایلام به شبکه گاز؛ گامی بلند برای تحقق جهش تولید

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه برای تحقق نامگذاری سال و توجه به تولید بیش از ۱۲۴ واحد صنعتی در اقصی نقاط استان طی سال گذشته گازدار شده است، گفت: به منظور تحقق نامگذاری سال برای رونق تولید و اشتغار پایدار و توجه به صنایع، این مجموعه در سال گذشته به صنایع تولیدی از لحاظ گازرسانی توجه ویژه‌ای داشته است.

"محمود کشاورز" با بیان اینکه گازرسانی به مناطق محروم از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار است که شرکت گاز استان در گازرسانی به مناطق مختلف استان موفق بوده است، تاکید کرد: به منظور محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر توسعه ‌یافته روستایی استان و توزیع عادلانه امکانات در همه مناطق و همچنین خدمات‌ دهی به صنایع موجود و توسعه و گسترش صنایع جدید در راستای ایجاد اشتغال پایدار، اقدامات قابل قبولی در حوزه گازرسانی توسط این شرکت انجام شده است.

برخوردار یک هزار و ۳۸۹ واحد صنعتی ایلام از نعمت گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: از ابتدای شروع گازرسانی تاکنون یک هزار و ۳۸۹ واحد تولیدی و اقتصادی در اقصی نقاط استان ایلام گازدار شده است.

کشاورز بیان کرد: استان مرزی ایلام طی یک دهه گذشته، یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی کاملا برخوردار تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه استان ایلام به دلیل شرایط و جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود، تاکید کرد: همه این آمار و ارقام در ارتقاء و رونق تولید و افزایش رضایتمندی مردم از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نمود یافته است که می‌تواند در توسعه صنایع، بسیار مثمر ثمر باشد.

تداوم عملیات اجرای گازرسانی به صنایع در سال جاری

اتصال صنایع و واحدهای تولیدی ایلام به شبکه گاز؛ گامی بلند برای تحقق جهش تولید

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده عملیات گازرسانی به تعداد دیگری از واحدهای صنعتی در مناطق مختلف استان در دست اجرا است.

کشاورز با بیان اینکه گازرسانی به واحدهای در دست اجرا مستلزم ایجاد زمینه ایمن و ایجاد شبکه‌های استاندارد است، بیان کرد: طراحی و پیمان سپاری عملیات گازرسانی به تعداد دیگری از واحدهای تولیدی در استان در حال انجام است و تلاش می شود تا بخش زیادی از این پروژه‌ها تا پایان سال جاری به شبکه گاز سراسری متصل شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام بیان کرد: عملیات گازرسانی به واحد صنعتی در دست اجرا تا پایان سال تکمیل و این واحدها از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به ارزش بسیار بالا و اهمیت ویژه انرژی گاز در توسعه اقتصادی کشور گفت: این شرکت هیچگونه محدودیتی در زمینه ارائه گاز به واحدهای تولیدی و صنعتی ندارد و با حمایت های مالی دولت از این موضوع، متقاضیان می‌توانند با ارائه درخواست خود، در کوتاه‌ترین زمان بهره‌مندی از این نعمت خدادادی، عضوی از هزاران مشترک این شرکت باشند.

نکته پایانی

توسعه افقی گازرسانی در تمام نقاط مختلف و همچنین برخورداری حوزه های صنعت، کشاورزی و بخش مشترکان خانگی از این نعمت ارزشمند می‌توان این گونه برآورد کرد که شرکت گاز در این برهه زمانی نقش مهمی را در توسعه استان مرزی ایلام ایفا می‌کند و انتظار می‌رود با حمایت‌های بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر از ظرفیت‌های موجود برای دستیابی به توسعه پایدار و ارتقاء توان اقتصادی کشور گام‌های موثری برداشته شود.

استان مرزی ایلام دارای ۶۳۷ روستا است که تا کنون از این تعداد ۵۸۷ روستا از نعمت گاز برخوردار و تعداد ۵۰ روستا ان نیز فاقد توجیه گازرسانی هستند.

از تعداد ۲۶ شهر استان ایلام نیز تمامی شهرها به شبکه گاز سراسری متصل شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha