۴ مهر ۱۴۰۳، ۹:۳۲
کد خبر: 85606953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت قطعه دوم جاده قدیم قم- تهران آغاز شد

۴ مهر ۱۴۰۳، ۹:۳۲
کد خبر: 85606953
ساخت قطعه دوم جاده قدیم قم- تهران آغاز شد

قم - ایرنا -مدیرکل راه و شهرسازی قم از آغاز ساخت قطعه دوم جاده قدیم قم- تهران به طول حدود ۱۸ کیلومتر خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم، حسین زنجیرانی فراهانی روز چهارشنبه درگفت وگویی اظهار کرد: ارتقا جاده قدیم قم- تهران به بزرگراه چهارخطه در سه قطعه عمرانی در دست احداث است که قطعه اول ان از پلیس راه تا شهرک شکوهیه به طول ۱۰ کیلومتر، قطعه دوم از کیلومتر حدود ۱۰ تا ۳۸ و قطعه سوم از کیلومتر ۳۹ تا ۶۰ و انتهای حوزه استحفاظی قم را شامل می‌شود.

وی افزود: در سنوات گذشته قطعه اول تا شهرک صنعتی شکوهیه به بهره برداری رسیده‌است.

زنجیرانی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در این محور بزرگراهی توضیح داد: احداث قطعه دوم از کیلومتر ۹.۵ محدوده شهرک شکوهیه تا کیلومتر ۲۷ محدوده پادگان منظریه به طول ۱۸ کیلومتر هم اکنون در حال احداث راه و ابنیه و غیره است.

وی به جزییات عملیات عمرانی اشاره کرد و گفت: هم اکنون از کیلومتر ۲۰ الی ۲۷ عملیات اجرای آسفالت در حال انجام است و در ماه‌های آتی این بخش از قطعه دوم به بهره برداری می‌رسد و زیر بار ترافیک می‌رود.

وی گفت: از کیلومتر ۱۳ الی ۲۰ به طول ۶ کیلومتر در قطعه دوم بزرگراه قدیم قم- تهران نیز طی ماه‌های آینده آسفالت ریزی می‌شود.

زنجیرانی گفت: مطالعات و تهیه نقشه توپوگرافی قطعه سوم این بزرگراه از کیلومتر ۳۸ تا انتهای محدوده قم (کیلومتر ۶۰) توسط مشاور پروژه در حال تهیه است.

وی خاطر نشان کرد: در طول سال‌های اخیر این اداره کل اقدامات خوبی در راستای ارتقا زیرساخت‌های حمل و نقلی و ساخت شبکه بزرگراهی و تقاطع‌های غیرهمسطح انجام داده‌است که می‌توان به احداث بزرگراه قم- جعفریه، بزرگراه قم- نیزار، بزرگراه قم- کهک و تقاطع غیرهمسطح شهدای جبهه مقاومت ورجان اشاره کرد.

درحوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که ازجمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha